جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
هاروارد بیزنس ری‌وی‌یو بررسی کرد

تحول در کسب‌وکار و نقش مدير ارشد اطلاعات

نوشته جیم های هرست، مدیرعامل ردهت
با استفاده از پروژه‌هاي بنگاه‌هاي اقتصادي ما کاري را انجام مي‌دهيم که RED HAT در آن تخصص دارد: عمل کردن به‌عنوان کاتاليزور يک جامعه بزرگ‌تر.

با استفاده از پروژه‌هاي بنگاه‌هاي اقتصادي ما کاري را انجام مي‌دهيم که RED HAT در آن تخصص دارد: عمل کردن به‌عنوان کاتاليزور يک جامعه بزرگ‌تر. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مي‌دانم که وقتي بيش از يک نفر از مشتريان ما درباره اين موضوع از ما سؤال کرده‌اند، به موضوع درستي اشاره کرده‌ايم. اين اواخر مشتريان ما از ما اين سوال را مي‌پرسند: «همکاري، چگونه مي‌تواند به ما کمک کند تا با تغييرات رخداده در مسير مهاجرت از ساختار سنتي به ساختار مدرن کنار بياييم؟» اين نوع تغيير بر روي همه تأثير مي‌گذارد، از مشتريان مالي ما گرفته تا واحدهاي دولتي و خرده‌فروشان و چيزي که آنها مي‌خواهند تنها به بخش فناوري اطلاعات آنها محدود نخواهد شد. 

نوآوري تنها يک امر فناورانه نيست و نوآوري نمي‌تواند در يک محيط خالي انجام شود. با استفاده از پروژه‌هاي بنگاه‌هاي اقتصادي ما کاري را انجام مي‌دهيم که RED HAT در آن تخصص دارد: عمل کردن به‌عنوان کاتاليزور يک جامعه بزرگ‌تر. در اين شرايط، اين امر شامل يک جامعه از مسئولان اجرايي است که براي کنترل سکان هدايت کشتي اقدام مي‌کنند و موجب مي‌شوند تا تغييرات شکل بگيرند. 

پژوهش واحد خدمات نقد تحليلي کسب‌وکار هاروارد که به‌عنوان بخشي از پروژه بنگاه‌هاي تجاري با پشتيباني RED HAT انجام‌شده است، به‌منظور الهام‌بخش بودن براي برقراري ارتباط در زمينه نوآوري‌هاي فناوري اطلاعات بين مديران ارشد اجرايي و ساير مديران اجرايي انجام شده است. چرا؟ تنها يک‌پنجم مديران ارشد اجرايي به‌عنوان شرکاي معتمد مطرح هستند. در کنار آن با توجه به اين امر که تنها ۱۶ درصد از شرکت‌هاي هم‌رده يا تجارت‌هاي هم‌رده به‌عنوان تغييردهندگان ساختار کاري مطرح هستند، کاملاً واضح است که به ارتباط بيشتري نياز خواهد بود. 

موردي که براي من بسيار برجسته است اين بوده است که شرکت‌هايي که به‌عنوان شتاب‌دهندگان نوآوري مطرح هستند، به‌صورت واضحي از سايرين متمايز شده‌اند. اين شرکت‌ها بر روي مواردي مانند استراتژي‌هاي تجربه مشتريان و نوآوري خدمات متمرکز هستند. اين امر چندان غافلگيرکننده نيست که واحدهاي فناوري اطلاعات در اين شرکت‌ها با استفاده از فناوري، قالب‌ها را نيز درهم شکسته‌اند تا تجارت را به‌صورت کامل جدا سازند، نه اينکه تنها چراغ‌ها را روشن نگاه داشته و داده‌ها را در جريان نگاه دارند. 

ما مديران ارشد اطلاعاتي بنگاه‌هاي اقتصادي که بر روي نوآوري تمرکز کرده‌اند را خطاب قرار داده‌ايم زيرا اين افراد هرروز در تلاش هستند تا درک کنند که بنگاه‌هاي اقتصادي آنها چگونه مي‌توانند در کنار يکديگر جا شده و چگونه مي‌توان با استفاده از پشتيباني نوآوري‌هاي فناوري اطلاعات جهت پيشرفت دادن اهداف تجارت، به‌صورت مبتکرانه عمل کرد. پروژه‌هاي بنگاه‌هاي تجاري به‌صورت مستقيم از مأموريت‌هاي بنگاه‌های اقتصادي رشد پيدا مي‌کنند تا بتوانند به‌عنوان يک کاتاليزور تغيير در جوامع همکاران، شرکا و مشتريان جهت ارائه فناوري بهتر عمل کنند. ما تمامي پاسخ‌ها را نداريم ولي اگر ما به‌عنوان رهبران فناوري اطلاعات به دورهم جمع شويم، مي‌توانيد مشکلات را باهم حل کنيم. 

نسخه PDF مربوط به بررسی هاروارد بیزنس ری‌وی‌یو درباره تحول در کسب‌وکار و نقش مدير ارشد اطلاعات از فایل ضمیمه در بالای همین خبر قابل دریافت است. 
مرجع: ماهنامه دیده‌بان فناوری، شماره پنجم

کد مطلب : 10831
https://aftana.ir/vdccs4qs.2bqx18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی