مدیرعامل شرکت سیمآوا از چالش‌های بومی‌سازی آی‌تی می‌گوید
اصلی‌ترین چالش ما علاقه به استفاده از محصول خارجی است
کد مطلب: 16562
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰
 
توانا: اصلی‌ترین چالش ما در بازار داخلی، علاقه به استفاده از محصول خارجی است و داشتن تاییدیه امنیتی، قیمت رقابتی، نحوه تسویه، ‏خدمات پس از فروش و گارانتی از نقاط قوت ما در مقابل محصولات بدون تاییدیه خارجی است. ‏
اصلی‌ترین چالش ما علاقه به استفاده از محصول خارجی است
 
 
Share/Save/Bookmark
‏توانا: اصلی‌ترین چالش ما در بازار داخلی، علاقه به استفاده از محصول خارجی است و داشتن تاییدیه امنیتی، قیمت رقابتی، نحوه تسویه، ‏خدمات پس از فروش و گارانتی از نقاط قوت ما در مقابل محصولات بدون تاییدیه خارجی است. ‏

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، خسرو توانا، مدیرعامل سیمآوا، می‌گوید: مالکیت راهکارها و تولیدات متعلق به شرکت سیمآوا است و مهاجرت کارکنان بسیار ناگوار است ‏چه آنان که به خارج کوچ می‌کنند و چه آنهایی که با داشتن اطلاعات فنی مرتبط در شرکت‌های دیگر مشغول به‌کار می‌شوند و در ‏بسیاری موارد نتوانستیم از آن جلوگیری کنیم. ‏

وی درباره ضرورت وجود محصولات بومی در زیرساخت‌های حیاتی کشور می‌گوید: تست‌ها و گواهی‌نامه‌ها از موسسات معتبر داخلی که ‏مورد تایید موسسات بین‌المللی هستند، دریافت می‌شود. اکثر محصولات ما در مراکز مهم و حساس به‌کار می‌روند‌، به‌کارگیری آنها در ‏مراکز حیاتی به هرصورت مطمئن‌تر و امن‌تر از محصولات خارجی است که هیچ‌گونه تاییدیه و در هیچ سطحی دریافت نکرده‌اند. ‏

توانا در ارزیابی میزان استقبال سازمان‌ها از محصول و راهکارهای این مجموعه به عنوان یک تولید‌کننده داخلی اظهار می‌کند: در ‏سازمان‌هایی که علاقه به استفاده از محصولات خارجی نباشد، استقبال خوب و در حد قابل قبول است . اما اینکه چه دغدغه‌هایی مانع ‏این تمایل می‌شود بهتر است چرایی آن از سازمان‌هایی که گرایش به محصولات و راهکارهای بومی ندارند، پرسیده شود. ‏

وی معتقد است: اصلی‌ترین چالش ما در بازار داخلی، علاقه به استفاده از محصول خارجی است! وزارت صمت یک محصول را برای ‏افزایش حقوق گمرکی و تعرفه محصول مشابه خارجی پیشنهاد داد که سال قبل در کمیسیون مربوطه مورد تایید قرار نگرفت. به هر ‏صورت، داشتن تاییدیه امنیتی، قیمت رقابتی، نحوه تسویه، خدمات پس از فروش و گارانتی از نقاط قوت ما در مقابل محصولات بدون ‏تاییدیه، نامطمئن و ‏refurbished ‎‏ خارجی است و در بازار خارجی در کشورهایی که تاییدیه امنیتی ایران مقبول است قابل بازاریابی ‏است.‏

وی درباره حملات سایبری به شرکت می‌گوید: به‌دلیل تمهیدات درون‌سازمانی و جداسازی سخت‌افزاری اینترنت از شبکه داخلی دچار ‏چنین حملاتی نشده‌ایم و یا دست‌کم متوجه آنها نشده‌ایم.

توانا این موضوع را تایید می‌کند که گاهی ممکن است مانعی بابت آماده نبودن زیرساخت‌ها برای تولید برخی محصولات ایجاد شود که ‏در چنین شرایطی باید منتظر ایجاد زیرساخت لازم برای آن بود.‏

شایان ذکر است نسخه کامل این گفت‌وگو و گفت‌وگوهای دیگر پرونده مشکلات پیش‌روی فناوری‌های بومی ‏امنیت ‏سایبری که روزهای آینده اینجا خواهیدخواند به‌زودی در ویژه‌نامه تحلیلی افتانا نیز منتشر خواهدشد.‏