جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
گفت و گو با سینا بقایی، مدیرعامل شرکت ایدکو

رشد خارق‌العاده فروش آنلاین کسپرسکی در ایران

شرکت ایدکو در سال ۱۳۸۴ کار خود را در حوزه امنیت اطلاعات و با محصولات شرکتی کسپرسکی آغاز کرد. ما نخستین نماینده فروش کسپرسکی در ایران بوده‌ایم و اکنون در حوزه محصولات سازمانی بیش از ۱۷۰۰ مشتری مستقیم داریم.
منبع : روزنامه فناوران
شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان (ایدکو) با ایده فروش آنلاین محصولات کسپرسکی در ایران، به عنوان یکی از نمایندگان موفق کسپرسکی مطرح شده و در مدت کوتاهی نه تنها نمایندگی فروش غرب آسیا و سپس حوزه خلیج فارس این شرکت روسی را ازآن خود کرده است، که به عنوان بهترین فروشنده آنلاین ۲۰۱۲ شرکت کسپرسکی در بازارهای رو به توسعه دست یافته است.

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، در حاشیه نمایشگاه الکامپ با سینا بقایی، مدیرعامل شرکت ایدکو گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید.

در مورد ایدکو توضیح دهید. 

شرکت ایدکو در سال ۱۳۸۴ کار خود را در حوزه امنیت اطلاعات و با محصولات شرکتی کسپرسکی آغاز کرد. ما نخستین نماینده فروش کسپرسکی در ایران بوده‌ایم و اکنون در حوزه محصولات سازمانی بیش از ۱۷۰۰ مشتری مستقیم داریم. از سال ۲۰۱۱ نیز همکاری‌مان را با کسپرسکی گسترش داده‌‌ایم و به عنوان نماینده توزیع آنلاین محصولات این شرکت در آسیای غربی فعالیت می‌کنیم. از ابتدای سال ۲۰۱۲ نیز نمایندگی توزیع آنلاین محصولات کسپرسکی در خلیج فارس را در اختیار گرفته‌ایم و فعلا در این دو منطقه تنها توزیع کننده آنلاین محصولات کسپرسکی هستیم. 

همچنین در یک ماه گذشته نمایندگی برند جدید و معروفی با نام StorageCraft را گرفته‌ایم و محصولات پشتیبان‌گیری این شرکت را در دو سطح خانگی و سازمانی در سطح کل منطقه عرضه می‌کنیم. StorageCraft برندی امریکایی و براساس گزارش گارتنر جزو برترین برندهای دنیا در زمینه پشتیبان‌گیری است که محصولات این برند به زودی به محصولات آنلاین ما افزوده می‌شود. 

نمایندگی محصولات vmWare را نیز به عنوان تنها شرکتی که لایسنس اوریجینال این محصول را همراه با راهکار آن ارایه می‌دهیم، در اختیار داریم.

چرا کسپرسکی را برای همکاری انتخاب کرده‌اید؟ 

موضوع فقط بر سر کیفیت یک برند نیست و باید به نگاه یک شرکت به بازار یک کشور هم توجه کرد. برندهای دیگری هم در بازار هستند که از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. کسپرسکی براساس گزارش لابراتوارهای مطرح دنیا همواره جزو یکی از سه برند اول در بحث کیفیت بوده و قابل اطمینان است. 

در درجه دوم کسپرسکی به بازار ایران، به عنوان بازاری که در آن برندهای امریکایی حضور ندارند، نگاه ویژه‌ای‌دارد. ایران در کنار ترکیه بزرگ‌ترین بازارهای منطقه هستند و برای شرکت‌های خارجی از ارزش زیادی برخوردارند که این نگاه ویژه، سبب حمایت ویژه هم می‌شود. برای مثال کسپرسکی نسخه فارسی عرضه کرده و کلیه راهنما‌ها و مستندات را برای کاربران ایرانی خود تهیه کرده است. 

همچنین حمایت ویژه‌ای، هم از نمایندگان و هم از کاربران ایرانی می‌کند و این پشتیبانی به صورت آنلاین و موارد دیگر وجود دارد. علاوه بر این موارد عملکرد بسیار خوبی در مواجهه با ویروس‌هایی مانند استاکسنت، دوکو و فلیم داشته که برای حمله به بازار ایران طراحی شده‌‌اند.

ظاهرا کسپرسکی هم از شما راضی است. چرا که شنیده‌ایم یکی از شرکت‌های برتر سال ۲۰۱۲ بوده‌اید.
 
ما جایزه بهترین فروش آنلاین ۲۰۱۲ را در میان بازارهای رو به توسعه، یعنی در خاورمیانه، اروپای شرقی، افریقا و امریکای لاتین دریافت کرده‌ایم.

حالا چرا محصولات کسپرسکی را آنلاین بخریم؟ 

در درجه اول باید بگویم که ما کاملا به فروش آنلاین مهاجرت نکرده‌ایم و سیستم سنتی خودمان را برای مشتریان سازمانی حفظ کرده‌ایم. در مورد خرید و فروش آنلاین، آمارها به خوبی نشان می‌دهد که بازارها در تمام دنیا و به ویژه در کشورهای توسعه یافته به سمت معاملات آنلاین حرکت می‌کنند. خرید و فروش از این طریق نه تنها هزینه‌های رفت و آمد را کم می‌کند، بلکه سبب می‌شود مشتری در لحظه بتواند کالای مورد نظر خود را با ده‌ها کالای دیگر مقایسه کرده و بلافاصله محصول خود را دریافت کند. حتی امروزه خیلی‌ها پوشاک‌شان را آنلاین می‌خرند، چه برسد به یک محصول نرم‌افزاری یا لایسنس استفاده از آنتی ویروس. 

ما هم سعی می‌کنیم همراه با این موج حرکت کنیم. این حرکت هم نشان می‌دهد علاقه کاربران ایرانی به خرید آنلاین در حال رشد است. البته اوایل کار بسیار دلسردکننده بود، اما فروش امروزمان اصلا قابل مقایسه با سال گذشته نیست و می‌توانم بگویم رشد فروش خارق‌العاده بوده است.

بازار فروش آنلاین در منطقه چطور است؟ 

به صورت کمّی، بازار ایران بسیار بزرگ است و قابل مقایسه با سایر کشورها نیست. ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به تکنولوژی داریم و این موضوع سبب رویکرد مشتریان به خرید آنلاین شده است. اما از نظر کیفی، بازار امارات در بحث خرید و فروش آنلاین بسیار توسعه یافته است و پس از آن عربستان و ایران قرار می گیرند. بازار کشورهایی مانند قطر، کویت و بحرین هم اصلا در حد مناسب برای مقایسه نیست.

مشتریان برای خرید آنلاین چه باید بکنند؟ 

دو روش برای این کار وجود دارد. یکی این که به سراغ سایت ما به نشانی www.irkaspersky.com رفته و در قسمت نمایندگان، یکی از شرکت‌های همکار ما را انتخاب کرده و از آنها خرید کنند که اتفاقا گاهی قیمت آنها نسبت به ما بهتر است. یا می‌توانند به طور مستقیم از بخش فروش سایت ما خرید کنند. 

نکته قابل توجه این است که شرکت ایدکو تنها نماینده فروش آنلاین محصولات کسپرسکی در ایران و منطقه است. بنابراین اگر سایتی اقدام به فروش آنلاین محصولات کرد، حتما به سایت ما مراجعه کنند تا مطمئن شوند آن سایت از نمایندگان ماست. در غیر این صورت آن فروشنده در کانال رسمی و معتبر فروش آنلاین کسپرسکی نخواهد بود.

در مورد StorageCraft هم بیشتر توضیح بدهید. اصلا پشتیبان‌گیری اطلاعات چه ضرورتی دارد؟ 

واقعیت این است که حفاظت اطلاعات را ما به چند دسته تقسیم می‌کنیم. یک بخش حفاظت اولیه است که به صورت ساده با آنتی ویروس انجام می‌شود. اما در مرحله دوم شما باید اطلاعات خود را بیمه کنید تا اگر روزی به هر دلیلی به مشکل برخوردید، امکان بازیابی اطلاعات وجود داشته باشد. 

همه ما اسناد دیجیتال زیادی داریم که به صورت فیزیکی در دسترس مان نیست. بنابراین داشتن یک ابزار پشتیبان چه در سطح خانگی و چه در سطح سازمانی، ضروری است. این نیاز در بازار ایران به خوبی پاسخ داده نشده است و ما امیدواریم با عرضه این محصول این مساله حیاتی را رفع کنیم.
کد مطلب : 4280
https://aftana.ir/vdcf.cdjiw6d0xgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی