شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
جالب است ۰
شرکت کارنما رایانه در حال حاضر به دنبال تمرکز بیشتر روی بخش ها، قوام بخشیدن به آن ها و استحکام بنیان های جدید می باشد.
شرکت کارنما رایانه به عنوان شرکتی که همیشه به دنبال جلب رضایت مشتریان است، شناخته می شود. این شرکت در سال ۱۳۸۴ با هدف ارائه سرویس و خدمات ویژه برای کاربران مختلف آی تـی و مشتریان دولتی تاسیس شد و با ارائه راهکارهای امنیت اطلاعات و خصوصا ضدویروس کسپرسکی، در بازار به یکی از بازیگران اصلی تبدیل شد. محمد علی دره شیری، مدیر عامل این شرکت از ادامه راه و برنامه های آینده کارنما رایانه می گوید.

با توجه به گستردگی خدمات کارنما رایـانه، در حال حاضرفعالیت های شرکت را چگونه دسته بندی می کنیـد؟
فعالیت های شرکت از ابتدا نیز در یک حوزه محدود نمی شد، با توجه به اینکه هدف ما رضایت مشتریان بود، خدمات مختلفی از فروش نوت بوک تا تعمیـرات و ... را انجام می دادیم. ولی در ادامه راه، شرکت به سوی تخصصی شدن پیش رفت. در حال حاضر شرکت شامل شش بخش است که نیازمندی های کامـل یک مشتـری را رفع می کند. این ۶ بخش شامل، آنتی ویروس، راهکار های امنیت شبکه، تجهیزات امنیت شبکه، خدمات فنی و پشتیبانی، تجهیزات شناسایی خودکار و آموزش می شود.

از آنجایی که ما همیشه به دنبال رفع نیازهای مشریان هستیم، هیچ گاه خود را محدود به یک محصول خاص نکرده ایم. مثلا در بخش آنتی ویروس ها در حال حاضر سه آنتی ویروس را در سبد محصولات خود داریم و یا در بخش تجهیزات، محصولات مختلفی از سایبروم و ... را در سبد محصولات خود داریم و در بخش های دیگر نیز همینطور. حوزه آموزش را نیز به تازگی به عنوان جزیی مستقل از کارنما به عنوان انستیتوکارنما راه اندازی کردیم که آموزش های لازم را در خصوص محصولات و راهکارهای فنی به مشتریان و عموم عرضه می کند. البته هر کدام از این بخش ها در آینده ای نه چندان دور، به صورت یک گروه و مجموعه جداگانه تحت یک مدیریت متمرکز فعالیت های خود را ادامه خواهند داد.

همه می دانیم که کارنما رایانه یکی از عرضه کنندگان اصلی محصولات کسپرسکی در ایران بوده و هست. ولی علت وجود محصولات دیگری مانند ای اسکن در کنار آن چیست؟
با توجه به هدف کارنما که همان داشتن سهم بیشتری از بازار است، ما از ابتدا بر روی یک محصول خاص و برند متمرکز نشدیم. در حقیقت ما به برند کارنما رایانه متکی هستیم نه برند و محصولات سایر شرکت ها. روند فعالیت های کارنما به گونه ای است که مشتری می داند که این خدمات و سرویس ها را تنها در کارنما به دست خواهد آورد. به طور مثال ما تنها شرکتی هستیم که سرویس خدمات پشتیبانی ۲۴x۷را در خصوص کسپرسکی و نود ۳۲ در ایران ارائه میکنیم. در نتیجه کارنما با توجه به نیازها و علایق مشتریان خود، محصولات مختلفی را در اختیار آنها قرار می دهد. شاید بسیاری از مشتریان ما نخواهند از یک برند خاص استفاده کنند، ما موظف هستیم خدمات مورد نیاز مشتری را در اختیار او قرار دهیم و برای این منظور از محصولات مختلف در سبد خود استفاده می کنیم. با این سیاست، ای اسکن که محصولی جدید است را پس از بررسی های بسیار انتخاب و توزیع انحصاری این محصول را در ایران بر عهده گرفتیم.

از طرف دیگر شما مدت ها است که روی سایبروم کار می کنید و توزیع کننده انحصاری EPDP هستیـد، وضیعت این محصـول را در بـازار چگونه می بینید؟
در خصوص نرم افزار EPDP باید عنوان کنم که، با توجه به وجود چند عامل هنوز نتوانسته ایم به سطح فروش مورد نظر دست پیدا کنیم. از جمله این فاکتورها، قیمت بالا، نوع و کاربرد بسیار پیشرفته و بالای آن است که عدم آشنایی مصرف کنندگان با این کالا را در پی داشته است. همچنین کند بودن پروسه پروژه هـای امنیت شبکه در کشور سبب شده که این نرم افـزار نتواند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند. البته با تـوجه به مزیت هـایی ماننـد داشتن نمایندگی مستقیم در ایران، سهولت دستیابی به لایسنس و پشتیبانی ۲۴x۷ نسبت به محصـولات مشابه در بازار، آینده روشنی را بـرای ایـن محصول در کارنما پیـش بینـی می کنم.

در صحبت هایتان به انستیتـو کارنمـا هم اشـاره کردیـد. در ایـن خصـوص هم صحبـت کنیـد.
همه می دانیـم که در حـوزه شبکـه و امنیت، فروش کالا به تنهایی کافی نیست و برای پایدار بودن ارتباط با مشتری، باید دانش وی را نسبت به محصولات خریداری شده، افزایش داد. از طرف دیگر، وجود یک موسسه آموزشی در شرکت سبب افزایش اعتبار مجموعه و اعتماد مشتریان خواهد شد. در نتیجه کارنما با توجه به اهداف خاص خود وارد عرصه آموزش شد و هم اکنون دوره های فنی مختلف سایبروم، کسپرسکی و ... در این مرکز به مشتریان و نمایندگان فروش کارنما آموزش داده می شود. همچنین آموزش دوره های تخصصی سیسکو و مایکروسافت نیز با توجه به نیـاز مخاطبان راه اندازی شده است.

در خصـوص لابراتـوار امنیتی کارنمـا هم برای ما صحبت کنیـد و اینکـه تا به حـال چه اقداماتی بـرای این موضـوع انجـام گرفتـه اسـت؟
همانطور که قبلا گفتم، هدف ما گرفتن سهم بیشتری از بازار با نام و برند کارنما رایانه است. با این هدف به دنبال ایجاد یک لابراتـوار امنیتی رفتیم که بتـوان به صورت ۲۴ ساعته به تمامی مشکلات امنیتی سازمان ها و کاربران پاسخ داد. این طرح در حال حاضر مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و افراد مورد نیاز برای این طرح در حال طی دوره های آموزشی هستند و در آینده ای نزدیک این مجموعه به عنوان زیرگروهی از کارنما افتتاح خواهد شد.

فعـالیت آتی کارنما رایانه بـه چه صورت خواهد بود؟
در سال های اخیر کارنما، محصولات جدیدی را برای کامل کردن راهکارهای خود در سبد محصولات وارد کرده است و در حقیقت همه آنچه را که مشتری باید در اختیار داشته باشد در حال حاضر فراهم شده است. در نتیجه به دنبال تمرکز بیشتر روی بخش ها، قوام بخشیدن به آن ها و استحکام بنیان های جدید خواهیم بود و فکر می کنم که به زودی شاهد ارائه برند جدیدی در کارنما نخواهیـد بود.
کد مطلب : 554
https://aftana.ir/vdchtknmd23nm.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی