امنیت، یک سطح بالاتر
کد مطلب: 658
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰
 
فرزاد شهنازیان، مدیرعامل شرکت پارس ایمن نرم افزار با نام تجاری سیف سافت، با هدف قراردادن شرکتهایی که نیاز به خدمات ممتازتر یا متمایزتری دارند، وارد عرصه ارائه محصولات و خدمات امنیت اطلاعات شده است. نام های آشنایی همچون کسپرسکی، سایبروم و جی اف آی قرار است از این به بعد، با نام و گارانتی سیف سافت همراه شوند.
امنیت، یک سطح بالاتر
 
 
Share/Save/Bookmark
فرزاد شهنازیان، مدیرعامل شرکت پارس ایمن نرم افزار با نام تجاری سیف سافت، با هدف قراردادن شرکتهایی که نیاز به خدمات ممتازتر یا متمایزتری دارند، وارد عرصه ارائه محصولات و خدمات امنیت اطلاعات شده است. نام های آشنایی همچون کسپرسکی، سایبروم و جی اف آی قرار است از این به بعد، با نام و گارانتی سیف سافت همراه شوند. برای آنکه بیشتر با برنامه های کاری این شرکت تازه نفس آشنا شوید، در این گفتگو با ما همراه شوید. 

دلایل اصلی و اهداف محوری تاسیـس چیست؟
چندین سال فعالیت در شرکتهایی همچون اتصالان اینترنشنال، پرشین تلکام، آواژنگ سیستم و پاد و همچنین فعالیت در حوزه تجهیزات موبایل و به خصوص برنـد نوکیا باعث شد به این نتیجه برسیم که میتوانیـم این سوابق را با مهارت و توان فنی سایر دوستان و همکاران در یک شرکت جدید گردآوری کنیم تا بتوانیم به ارائه راهکارهـای نوین امنیت اطلاعات در جامعه IT کشور بپردازیم.

مهمترین محصول یـا خدماتی کـه در حـال حـاضـر به ارائه آن می پردازید چیست؟
در سبد محصولات شرکت سه برند اصلی مطرح است که احتمالا در سال آینده دو برند دیگر نیز به این سبد اضافه خواهد شد. در حوزه نرم افزارهای ضد ویروس ما در حال حاضر بر روی برند کسپرسکی کار می کنیم. همچنین در حوزه دیواره های آتش نیز برند سایبروم و در حوزه امنیت وب و سرویس های پست الکترونیک نیز به ارائه محصولات GFI می پردازیم. 

ارزش افزوده های که شرکت سیف سافت در خصوص ارائه ایـن نوع محصولات ارائه می کند چیست؟ چرا که همه محصولاتی که در خصوص آنها صحبت گردید، در بازار امنیت کشور شناخته شده هستند و شرکتهای متعددی در حال ارائه آنها هستنـد.
در این خصوص باید به دو نکته اشاره کنم. نخست آنکه ما تیم فنی و فروش بسیار متخصص و حرفه ای برای فروش تجهیزات امنیتی در شرکت گردآوری کرده ایم، به عنوان مثال بسیاری از اعضای این تیم سالها در خصوص فروش، خدمات فنی و پشتیبانی و همچنین خدمات پس از فروش محصولات کسپرسکی کار کرده اند. از آنجایی که راهکارهای کسپرسکی بازار بسیار خوب و پایداری در کشور دارد، شرکت های متعددی از سالها پیش در این حوزه به ارائه خدمات در کشور مشغول هستند، ولی این مسئله به این معنی نیست که ما نتوانیم حرف جدیدی در این حوزه داشته باشیم یا نتوانیم خدمات جدیدی ارائه دهیم. 

سیف سافت یک شعار سازمانی دارد با عنوان «امنیت، یک سطح بالاتر» که تلاش میکنیم همان سرویس های متعارف را به علاوه ارزش افزوده های خاص شرکت سیف سافت به مشتریان ارائه کنیم.

آیا فکـر نمی کنید که تعدد این قبیل خدمـات یا شـرکت هـای ارائه کننـده، به نوعـی باعث سـردرگمـی در میـان مشتـریان شـود؟
اتفاقا مـن براین عقیده ام که این تنوع و تعـدد نشان دهنده پویـایی و زنده این بازار است. وجـود شرکت های مختلف با خدمات متفاوت که قطعـا سیف سـافت یکـی از خدمات متمایز در بین آن هـا خواهـد بود، به مشتریان مختلف نشان می دهـد که می توان بـا توجـه به خواسته هـای متفـاوت، از سرویس هـای شـرکت هـای متفـاوتی بهره برد.

در خصـوص ارزش های افـزوده شـرکت بیشتر توضیـح دهیـد.
یکی از این ارزش های افزوده سیف سافت، کیفیت بهتر خدمات پس از فروش است و دیگری پشتیبانی فنی مناسب تر؛ ضمن اینکه سعی می کنیم به قدری آموزش به مشتری، قوی و کافی باشد که اغلب مشکلات را خود مشتری بتواند حل کند و به دریافت خدمات فنی و پشتیبانی نیاز کمتری داشته باشد. 

اما به طور خاص در خصوص GFI باید به این نکته اشاره کنیم که گـرچه قبـلا خدماتی به طـور پراکنده در این حوزه ارائه شده است ولی هیچگاه به طـور متمرکز هیچ شرکتـی به آن نپرداختـه است. لذا سیـف سافت در تلاش است تا یک طیف ۱۴ گانه از محصولات GFI را به همراه خدمات پشتیبانی مناسب آن بـه بـازار ارائه کنـد.

با توجـه به اینکـه سیف سافت شرکتی جوان است، استـراتـژیهـای شـرکت، بـرای کسب درصـد بیشتـری از سهـم بـازار چیست؟
باید بگویم که ما به هیچ عنوان در تلاش نیستیم که مشتریان را از سایر شرکتها جدا کنیم و به سمت خودمان ببریم. ما معتقدیم که با گذشت زمان بخشی از این اتفاق به طور طبیعی روی خواهد داد چرا که به هر صورت مشتری به دنبال دریافت خدمات بهتر است. اما فعالیت دیگری که پیگیری خواهیم کرد بحث توسعه بازار امنیت فناوری اطلاعات است. 

به عبارتی ما سعی داریم که سهم خود را از بازار جدید کسب کنیم. به طور مثال شرکت هایی که هنوز از ضد ویروس ها و یا راهکارهای امنیتی دیگری استفاده می کنند و یا شرکت هایی که هنوز به لزوم استفاده از این فناوری ها پی نبرده اند می توانند مشتریان مناسبی برای ما باشند. 

توسعه ارتباطات و اطلاع رسانی رو در رو نیز از دیگر سیاست های شرکت در جهت گسترش شبکه اجتماعی همکاران و مشتریان خود خواهد بود که به همین منظور هم در اولین گام، در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۱شرکت می کنیم و در همین نمایشگاه ارتباط مناسبی با مشتریان خود خواهیم داشت. 

ویژگی دیگر طرحی است که شرکت برای ارائه خدمات پس از فروش ارائه می دهد. پشتیبانی در سه سطح طلایی، نقره ای و برنزی انجام می شود که همین مسئله نیز مفهوم جدیدی است از نوع خدمات پشتیبانی که در این حوزه ارائه می شود. در واقع تا به حال رسم بر این بوده است که زمانی که مشتری محصولی را خریداری می کرده ،یک سال گارانتی نیز دریافت می نموده است. اما در این استراتژی جدید، ما سعی داریم که گارانتی خود را در تعاریف مختلف و در زمان های متعدد ارائه دهیم که مشتریان ما مطمئن باشند هیچ گاه آنها را تنها نخواهیم گذاشت.