وبگاه شرکت ایسر به مدت یک سال تحت نفوذ هکرها بود.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، ایسر که تولیدکننده مشهور لپتاپ، تلویزیون و سایر محصولات الکترونیکی در دنیاست، اعلام کردهاست که نفوذی طولانیمدت که حدود یک سال فعال بوده است، افرادی را که در فاصلهماه می سال ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۱۶ از وبگاه الکترونیکی این شرکت بازدید میکردهاند، هدف قرار دادهاست.
هیچ نشانهای از این وجود ندارد که نفوذگران به جزئیات حسابهای کاربری وارد شدهباشند اما ممکن است که آنها جزئیات ورود به وبگاه را ازجمله نام، نشانی، شماره کارت، تاریخ انقضا و کد امنیتی سهرقمی از کاربران سرقت کردهباشند.
درحالیکه این کار به این معنی است که کاربران این سایت طی این مدت نباید نگران باشند اما باید مراقب باشند که شاید تراکنشهای مشکوک و یا حملات فیشینگ علیه آنها صورت بگیرد. اگرچه اطلاعات کمی در این مورد وجود دارد که چگونه ایسر مورد این نفوذ قرار گرفتهاست. شرکتها باید مطمئن شوند که به همه قسمتهای شبکه خود با دقت نظارت دارند و فقط به نقاط انتهایی نگاه نمیکنند.
حتی اگر یک شبکه بهصورت بالقوه مستحکم باشد، کلاهبرداران بهصورت فزایندهای به سمتی حرکت میکنند تا کارمندان را با روشهای مختلف مهندسی اجتماعی و رایانامههای فیشینگ فریب داده و شبکهی آنها را به خطر بیندازند. با این حال، شما باید دقت کنید که هر چیزی میتواند یک هدف باشد و همه ما باید دقت کنیم و مطمئن شویم که آیا در امنیت قرار داریم یا خیر. تنها یک اشتباه اساسی کار را مشکل میکند.
این آخرین مورد از جریان بهظاهر بیپایان نفوذ و حمله علیه شرکتهای بزرگ و عمده است و شکی نیست که بهزودی حملاتی از این دست باز هم رخ خواهندداد. سالهای ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را به نام «سالهای نفوذ» نامگذاری کردهاند و شما میتوانید شرط ببندید که در آینده وقتی همهچیز واضحتر شد، در مورد سال ۲۰۱۶ میتوان گفت «نه! امسال سال واقعی نفوذ است».
ما میتوانیم در مراقبت از حسابهای بانکی خود دقت بیشتری بهعمل آوریم، اما هنگامیکه یک شرکت و یا سازمانی که با آن در ارتباط هستیم مورد نفوذ قرار میگیرد، کاری از دست ما ساخته نیست. اگر شما در اثر این نفوذ، تحت تأثیر قرار گرفتهاید، لطفاً نگاهی به وضعیت حسابهای بانکی خود بهصورت منظم بیندازید و اگر بخت با شما یار باشد ممکن است دچار عواقب اجتنابناپذیر اینگونه حملات نشوید.