چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 24 Apr 2024
جالب است ۰
بررسی دلیل استفاده ایرانی‌ها از اپلیکیشن‌های خارجی

اکثر مردم به امنیت پیام‌رسان‌های بومی اعتماد دارند

پیام‌رسان‌های خارجی مزایای اقتصادی بیشتری دارند
طبق یک نظرسنجی به‌جز 8 درصد ایرانی‌ها که به امنیت پیام‌رسان‌های بومی اعتماد ندارند بخش عمده کاربران ایرانی به‌دلیل مزایای اقتصادی به سراغ نمونه‌های خارجی می‌روند.
منبع : خبرگزاری مهر

طبق یک نظرسنجی به‌جز 8 درصد ایرانی‌ها که به امنیت پیام‌رسان‌های بومی اعتماد ندارند بخش عمده کاربران ایرانی به‌دلیل مزایای اقتصادی به سراغ نمونه‌های خارجی می‌روند.
 
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات، گفت: ۶۵ درصد کاربران ایرانی به‌دلایل اقتصادی به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند و تنها ۸درصد کاربران به‌دلیل بی‌اعتمادی به سرویس‌های بومی از خدمات خارجی مشابه استفاده می‌کنند. 

وی  با اشاره به نظرسنجی انجام‌شده درباره دلایل استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی، اظهار داشت: نظرسنجی انجام‌شده توسط یکی از مراجع رسمی  نشان می‌دهد که بیشترین دغدغه کاربران ایرانی، دریافت سرویس با‌کیفیت است و درصورت تأمین این موضوع تفاوتی برای استفاده از سرویس‌های داخلی و خارجی قائل نیستند.

وی ادامه داد: طبق این نظرسنجی، اولین پارامتری که باعث شده‌است کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده کنند، موضوع اقتصادی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۶۵ درصد کاربران به‌دلیل ارزانی شبکه‌های اجتماعی به این سمت روی می‌آورند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تأکید بر اینکه ۱۸ درصد کاربران به‌دنبال گزینه‌ها و ویژگی‌های مختلف دریافت خدمات هستند، گفت: این تعداد کاربر به‌دلیل این ویژگی‌ها از سرویس‌های خارجی استفاده می‌کنند و اولویت آنها به‌کارگیری امکانات موجود در این سرویس‌هاست.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رد موضوع بی‌اعتمادی کاربران ایرانی به سرویس‌های بومی، تصریح کرد: بر پایه این نظرسنجی، تنها ۸ درصد کاربران ایرانی دغدغه امنیت دارند و به بیان دیگر نگران نقض امنیت‌شان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های بومی بوده و راضی به استفاده از سرویس‌های داخلی نیستند.

وی گفت: مردم درباره ورود به حریم خصوصی‌شان حساسیت دارند و نباید فضای بی‌اعتمادی در استفاده از سرویس‌های داخلی وجود داشته‌باشد که ذهنیت مردم را تحت‌تأثیر منفی قرار دهد.

آذری جهرمی با بیان اینکه درصورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس‌های بومی روی این شبکه می‌توان رضایت بالغ بر ۸۳ درصد کاربران را جلب کرد، ادامه داد: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس‌های باکیفیت و ارزان داخلی می‌توان به این هدف دست یافت. البته باید امکاناتی به‌وجود آید که اعتماد همان ۸ درصد مردم نیز جلب شده و به‌طور‌کلی اعتماد عمومی در استفاده از شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود.

کد مطلب : 11621
https://aftana.ir/vdca6in6.49n6u15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی