VoIPtalk در مورد خطر رخنه اطلاعاتی مشتریان خود هشدار داد و البته گفت که این موضوع فقط جنبه پیشگیرانه دارد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، VoIPtalk، ارائهدهنده سرویس voice-over-IP (VoIP)، روز ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶ با ارسال یک اطلاعیه امنیتی از طریق ایمیل برای مشتریانش و سپس درج آن در تالارهای گفتگوی VoIPtalk، رخنه اطلاعاتی با هدف بیرون کشیدن دادههای حساب های کاربری را قریبالوقوع دانست.
پس از آنکه کارکنان VoIPtalk متوجه فعالیت مشکوک و تلاش آنلاین خارج از شرکت هکرها برای اکسپلویت آسیبپذیریهای موجود در زیرساختهای VoIPtalk شدند این شرکت اعلام کرد که احتمالاً گذرواژههای VoIP و SIP هک شدهاند. VoIPtalk که سرویسهای VoIP را برای کسبوکارها و عموم مردم در انگلستان و اروپا فراهم میکند، ضمن بررسی جوانب این حادثه در حال تحقیق در مورد صحت و سقم فرضیه لو رفتن حسابهای کاربری مشتریانش است.
نهتنها هنوز گزارشی از نحوه وقوع این رخنه گزارش نشده است بلکه مشخص نیست که آیا اطلاعات دیگری نیز در خلال این رخنه سرقت شدهاند یا خیر. بعد از این اتفاق، VoIPtalk برای حفاظت بهتر از حسابهای کاربری مشتریانش دست به اجرای اقدامات امنیتی جدیدی ازجمله تغییر گذرواژه و اطلاعرسانی به مقامات امنیتی کرد. افزون بر این بهصورت پیشفرض مشتریان VoIPtalk فقط قادرند با بریتانیا و چند مکان دیگر در تماس باشند و درصورتیکه بخواهند با نقاط دیگر دنیا تماس بگیرند باید حتماً ابتدا پرتال VoIPtalk را وارد کنند تا این نقاط از فهرست سیاه VoIPtalk خارج شوند.
VoIPtalk از مشتریان خود خواسته است تا درصورت مواجه با هرگونه فعالیت غیرمعمول در حسابهایشان، مراتب را هرچه سریعتر به مسئولان این شرکت اطلاع دهند.