رشد فناوری‌ها و ضرورت حفظ امنیت سایبری
کد مطلب: 13482
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
 
اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ انگلستان با وجود پیشرفت گسترده فناوری‌ها در برابر ناامنی‌های سایبری آمادگی کافی ندارند.
رشد فناوری‌ها و ضرورت حفظ امنیت سایبری
 
 
Share/Save/Bookmark
اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ انگلستان با وجود پیشرفت گسترده فناوری‌ها در برابر ناامنی‌های سایبری آمادگی کافی ندارند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، Insight UK برای درک بهتر مشتریان انگلیسی و نقشی که فناوری در پایداری روابط شرکت‌ها با مشتریان دارد بیش از ۲۰۰ رهبر کسب‌وکار را در شرکت‌هایی با ۵۰۰ کارمند در سراسر انگلستان مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که سازمان‌ها بدون در نظرگرفتن فناوری مورد استفاده ازجمله ابر، تجزیه‌وتحلیل داده، هوش مصنوعی، تلفن‌ همراه، سربار اطلاعاتی دارند.

تقریباً ۹ رهبر از ۱۰ رهبر کسب‌وکار، طی ۵ سال آینده منتظر یک تغییر در رفتار مشتری هستند و ۸۶ درصد آنها معتقدند که فناوری دیجیتال موجب تحول کسب‌وکار و ایجاد خدمات جدید شده‌است. با این حال با اینکه رهبران کسب‌وکارها از دید تجربه‌ کاربر (۸۹ درصد مطمئن هستند که شرکت آنها برای پاسخگویی به درخواست‌های کاربران دیجیتال آمادگی لازم را دارد) آمادگی لازم برای مواجه شدن با عصر دیجیتال را دارند، اما آنها با امنیت و حریم خصوصی مبارزه می‌کنند.

حدود ۸۴ درصد از رهبران کسب‌وکارها گفتند که برای مشتریان مهم است که بدانند داده‌ آنها کجا ذخیره‌سازی می‌شود (۵۳ درصد گفتند بسیار مهم است)، و نیمی از آنها (۴۶ درصد) نشان دادند که امنیت و محرمانگی داده‌ها یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که مشتریان به آن اهمیت می‌دهند. با این حال، بیش از نیمی از آنها (۵۴ درصد) متوجه شدند که امنیت ذخیره‌سازی داده بسیار دشوار است.

کمتر از دو پنجم آنها (۳۸ درصد) امیدوار هستند که هنگام پیاده‌سازی راه‌حل‌های فناوری اطلاعات، امنیت را بهبود دهند.

شرکت Insight UK در یک پست وبلاگی گفت: «با در نظر گرفتن این مسائل، واقعیت این است که مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) در عرض ۶ ماه آینده به اجرا در می‌آید. و به عقب برگشتن حریم خصوصی ممکن است موجب آسیب‌های مالی و اعتباری جبران‌ناپذیری در روابط مشتریان شود. چه مثالی بهتر از اینکه افشای TalkTalk در سال ۲۰۱۶ میلادی که نشان داد این شرکت ۶۰ میلیون پوند از دست داد، این حقیقت مورد توجه قرار نگرفت که بیش از ۱۰۰ میلیون مشتری را در سه‌ماهه‌ سوم از دست داد.»

مدیر فناوری اطلاعات برنامه‌ها در Insight UK، لَل حسین (Lal Hussaion) در یک ایمیل گفت که در آینده امنیت برای خدمات مشتری متفاوت خواهدبود.

وی گفت: «در جهان همیشه برخط هر دستگاهی یک نقطه ورود است. امنیت سایبری باید در هر پروژه‌ واحدی طراحی شود. به این ترتیب، امنیتی که برای مشتریان شفاف است به تفاوت آن در آینده کمک خواهدکرد. به همین ترتیب، شما نیازی به دیدن افسر پلیس در هر گوشه ندارید تا مطمئن شوید که آنها آنجا حضور دارند، شما قرارداد اجتماعی اساسی را می‌دانید که بدون اینکه شما را در هر موقعیتی به خط مقدم نبرد بکشاند، امنیت شما را تضمین می‌کند»
مرجع : وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات