بیش از ۱۴.۴ میلیون تلویزیون هوشمند سامبا، اطلاعات کاربران را به شرکتهای تبلیغاتی آنلاین گزارش میدهند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تلویزیونهای هوشمند این روزها منبع جاسوسی از زندگی خصوصی توسط تبلیغاتچیهای آنلاین شدهاند.
میلیونها تلویزیون متصل به اینترنت میتوانند گرایشها و سلایق بینندگان را فهمیده و سپس پیشنهادات خاص خود شامل پیشنهادات تبلیغاتی را روی صفحه اسکرین شما نمایش دهند.
از سوی دیگر تبلیغاتچیهای آنلاین میتوانند با حدس زدن سلیقه شما، تبلیغات خود را برای سایر ابزارهای خانگی متصل به اینترنت نیز بفرستند.
کمپانی موسوم به Samba TV یکی از شرکتهایی است که تایید کرد بیش از ۱۴.۴ میلیون تلویزیون متصل به اینترنت را در جهان پشتیبانی فنی میکند.
پلتفرم نرمافزاری سامبا قادر به اتصال به سایر ابزار خانگی متصل به وایفای بوده و بر اساس آمار بیش از ۷۲ میلیون ابزار اینترنتی و هوشمند به سامبا وصل هستند.
به گفته منتقدین، سامبا میتواند حتی زمانی که در خانه نیستید به ابزار اینترنتدار شما وصل شود و ضمن جاسوسی، حریم خصوصیتان را نقض کند.
سامبا یک کمپانی مستقر در سانفرانسیسکو است که اخیراً ۴۰ میلیون دلار سرمایهگذاری جذب کرده و با ۱۲ سازنده تلویزیون ازجمله سونی، شارپ و فیلیپس همکاری تنگاتنگی دارد.
خریداران تلویزیون در اولین نصب، تشویق به اجرای پلتفرم سامبا برای دریافت بهترین پیشنهادات ممکن میشوند. جالب اینجاست که بیش از ۹۰ درصد از مردم دست به نصب سامبا زده و ابزار خانگی متصل به اینترنت خود را در معرض جاسوسی قرار دادهاند.
در بحث نقض حریم خصوصی سامبا تنها نیست. در سال ۲۰۱۷ از برند ویزیو/ Visio به اتهام جاسوسی از کاربران شکایت شد و درنهایت با پرداخت ۱.۵ میلیون دلار بهعلاوه ۷۰۰ هزار دلار به ایالت نیوجرسی قائله ختم شد.
در جدیدترین گزارش نهاد «کانسیومر ریپورت» نام پنج سازنده (ویزیو، تی سی ال، سونی، الجی و سامسونگ) به چشم میخورد که استانداردها را رعایت کردهاند.