تمایل هند برای تکنولوژی رو به افزایش است و این کشور مقصدی بزرگ برای تولیدات جدید است و بازاری است که بهمدت طولانی باز میماند.
منبع : خبرگزاری تسنیم
تمایل هند برای تکنولوژی رو به افزایش است و این کشور مقصدی بزرگ برای تولیدات جدید است و بازاری است که بهمدت طولانی باز میماند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، یک مطالعه جدید از سوی موسسه مکنزی گلوبال نشان میدهد که کسبوکار در هند در حال تبدیل شدن به اقتصاد دیجیتال است. آن هم با سرعتی که فقط در اندونزی دیدهمیشود. هند همچنین دومین بازاری است که رشد سریع مشتریان دیجیتال را دارد. این کشور ۵۶۰ میلیون کاربر اینترنتی در ۲۰۱۸ داشت که فقط چین در این زمینه از آن پیشی میگیرد.
طبق این گزارش، کاربران موبایل در هند ماهانه بهطور میانگین ۸.۳ گیگابایت اطلاعات مصرف میکنند. این مقدار در چین ۵.۵ گیگابایت و در کره جنوبی بین ۸ تا ۸.۵ گیگابایت است. این یعنی یک اقتصاد پیشرفته دیجیتالی.
سایر یافتههای این گزارش عبارتاند از :
- ۱.۲ میلیون کاربر تلفن همراه در هند وجود دارد. هندیها بیش از ۱۲ میلیارد اپلیکیشن در ۲۰۱۸ دانلود کردهاند.
- فضای زیادی برای رشد در این کشور وجود دارد. تنها کمی بیش از ۴۰ درصد جمعیت هند کاربر اینترنت هستند.
- یک نظرسنجی از بیش از ۶۰۰ شرکت نشان میدهد یک چهارم رهبران دیجیتال ۲ تا ۳ برابر از نرمافزار برای مدیریت روابط مشتریان، طراحی منابع سرمایهگذاری یا بهینهسازی موتور جستوجو استفاده میکنند.
- اقتصاد دیجیتال میتواند ۶۰ تا ۶۵ میلیون شغل تا ۲۰۲۵ ایجاد کند. بسیاری از این مشاغل نیازمند مهارت عملی دیجیتال هستند. آموزش دوباره برای ۴۵ میلیون کارگر که شغلشان را اقتصاد دیجیتال تغییر میدهد، لازم است.
- تا ۲۰۲۵، بخشهای اصلی دیجیتال مثل آیتی و مدیریت روند تجارت، خدمات ارتباطی دیجیتال و تولید محصولات الکترونیکی میتواند ۱۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی هند اضافه کند.
نویسندگان گزارش مکنزی گفتند: «بخشهایی که تازه دیجیتال شدهاند عبارتاند از: کشاورزی، آموزش، انرژی، خدمات مالی، مراقبت بهداشتی، پشتیبانی، خردهفروشی، خدمات دولتی و بازارهای کار که هرکدام میتوانند ۱۰ میلیارد دلار تا ۱۵۰ میلیارد دلار ارزش اقتصادی افزایشی در ۲۰۲۵ ایجاد کنند، چون اپلیکیشنهای دیجیتال این بخش به افزایش تولید، صرفهجویی در زمان و هزینه، کاهش خطا و بهبود تعادل عرضه و تقاضا کمک میکنند.