گوگل به کاربران امکان پاک کردن اطلاعات وبگردی و تاریخچه مکانیشان را بهصورت خودکار میدهد.
منبع : خبرآنلاین
گوگل به کاربران امکان پاک کردن اطلاعات وبگردی و تاریخچه مکانیشان را بهصورت خودکار میدهد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، گوگل بهزودی ویژگی را در اختیار کاربران قرار میدهد که بتوانند بهصورت خودکار، محل خود را پاککرده و تاریخچه وبگردی خود را با هدف افزایش حریم خصوصی پاک کنند.
گوگل وبسایتهایی که یک کاربر میبیند و همچنین اپلیکیشنهایی را که استفاده میکند بر اساس مکان کاربر، تعریف و ذخیره میکند.
گوگل از پیش، ویژگی را در اختیار کاربر گذاشتهاست تا بتواند تاریخچه مکانی خود و همینطور فعالیت را روی وب و اپلیکیشن، خاموش کند. کاربر بهصورت دستی نیز میتواند اطلاعات مذکور را پاک کند.
اما ظاهراً این عمل خیلی مؤثر نبوده و مشخص شدهاست که دیتا بهطور واقعی حذف نمیشود و کاربران بهنوعی ردیابی خاموش میشوند.
گوگل دیتای کاربران را به کمپانیهای تبلیغاتی فروخته و از بابت آن کسب درآمد میکند تا جایی که درآمد هنگفتی را دربر میگیرد.
قابلیت جدید به کاربر اجازه تعریف میدهد تا دیتا را بعد از ۳ ماه یا ۱۸ ماه و یا بهصورت کامل و برای همیشه بهطور آنی حذف کند.
مدیر محصولات گوگل معتقد است کاربر باید توانایی انتخاب و اختیار داشتهباشد و کنترل آنچه را که میبیند در دست خود داشتهباشد.
گوگل معتقد است با ذخیره دیتا میتوان بعداً به کاربر کمک کرد تا غذای موردعلاقه خود را در نزدیکترین رستوران موردعلاقه بخورد!
بر اساس گزارش مالی منتشرشده در ۳ ماهه اول ۲۰۱۹ گوگل از بابت فروش تبلیغات ۳۰ میلیارد دلار کسب کردهاست که درآمد خوبی محسوب میشود.
هدف گوگل ضمن حفظ حریم خصوصی، کمک به کاربر است تا ناگهان وقتی بلیت سفر به پاریس را روی دسکتاپ خود بهعنوان پیشنهاد میبیند، ارزانترین را انتخاب کند.
فیسبوک نیز در هفته جاری سیاست اصلاحشده خود را در قبال حریم خصوصی کاربران اعلام کرد تا اعتبار ازدسترفته خود را بهدست آورد. این شرکت متهم بود که دیتای خصوصی کاربران را به شرکتهای تبلیغاتی و بعضاً سیاسی و روسیه بهطور غیرمستقیم فروختهاست.
گوگل نیز متهم به فروش دیتای کاربران شده و این سیاست جدید را تحتفشار ایجاد کردهاست.