انتشار تبلیغات در دنیای تلفنهای همراه روزبهروز در حال افزایش است، ولی این افزایش با سوءاستفاده از اپلیکیشنهای مختلف تولیدشده برای گوشیها نیز همراه است.
منبع : خبرگزاری مهر
انتشار تبلیغات در دنیای تلفنهای همراه روزبهروز در حال افزایش است، ولی این افزایش با سوءاستفاده از اپلیکیشنهای مختلف تولیدشده برای گوشیها نیز همراه است.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، یافتههای موسسه پژوهشی eMarketer نشان میدهد در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۷ میلیارد دلار صرف تبلیغات از طریق گوشیهای هوشمند در ایالات متحده شدهاست.
این رقم بیش از دو سوم کل هزینه انجامشده در حوزه تبلیغات دیجیتال در آمریکا را به خود اختصاص میدهد. همچنین در سال ۲۰۱۸ میلادی برای نخستینبار هزینههای صرفشده برای تبلیغات از طریق گوشیهای هوشمند از هزینه تبلیغات تلویزیونی فراتر رفت. یکی از عوامل این رشد سریع، سرمایهگذاری برای طراحی اپلیکیشنهایی است که در محیط داخلی آنها تبلیغات متنوعی نمایش دادهمیشود.
انتظار میرود رقم صرف شده در این حوزه تا سال ۲۰۲۱ به ۲۰۱ میلیارد دلار برسد. این رشد به معنای افزایش قابل توجه اپلیکیشنهایی است که حاوی آگهیهای مخفی هستند و این آگهیها بدون جلب رضایت کاربران برای افراد مختلف نمایش دادهمیشوند.
بر اساس همین بررسی تعداد اپلیکیشنهای آلوده به آگهیهای مخفی و مزاحم در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ ، ۱۵۹ درصد افزایش یافتهاست. از مجموع این نوع اپلیکیشنها حدود ۵۷ درصد از آنها، بازی یا ابزار کاربردی هستند. البته باید توجه داشت بررسی دیگری توسط موسسه تحقیقاتی DoubleVerify نشان میدهد ۵۰ درصد از آگهیهای طراحیشده برای مشاهده در گوشیهای هوشمند هرگز دیده نمیشوند.