گزارش آماری جدید موسسه باند کپیتال نشان میدهد بیشترین تعداد کاربر اینترنت در چین و هند هستند و ایران در این زمینه رتبه دوازدهم را دارد.
منبع : خبرگزاری مهر
گزارش آماری جدید موسسه باند کپیتال نشان میدهد بیشترین تعداد کاربر اینترنت در چین و هند هستند و ایران در این زمینه رتبه دوازدهم را دارد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، طبق گزارش سالانه موسسه باند کپیتال در مورد آمار استفاده از اینترنت، هند و چین بیشترین تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص دادهاند.
بعد از این دو کشور آمریکا، اندونزی، برزیل، ژاپن، روسیه، مکزیک، آلمان، فیلیپین، انگلیس، ایران، نیجریه، فرانسه و ترکیه بیشترین تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص دادهاند. طبق این آمارها، ایران هماکنون دوازدهمین کشور در فهرست برترین کشورها از نظر تعداد کاربران اینترنت است.
در حال حاضر میزان جمعیت آنلاین جهان از مرز ۵۰ درصد گذشته و به ۳.۸ میلیارد نفر رسیدهاست. بر طبق همین گزارش از میان ۱۰ شرکت که در جهان با ارزشترین هستند، هفت شرکت در حوزه فناوری فعال هستند که ازجمله آنها میتوان به مایکروسافت، آمازون، اپل، آلفابت و فیسبوک اشاره کرد. همچنین از میان ۳۰ شرکت برتر جهان از نظر میزان ارزش هفت شرکت چینی هستند.
همین گزارش نشان میدهد، مدتزمان صرفشده برای مشاهده محتوای چندرسانهای از طریق گوشیهای هوشمند با مدتزمان صرفشده برای این کار از طریق تلویزیونها تقریباً برابر شده و این مسئله زنگهای خطر را برای شبکههای تلویزیونی به صدا درآوردهاست.
اپراتور تلفن همراه هندی Reliance Jio با ۳۰۷ میلیون نفر مشترک رکورد ۱۷ اگزابایتی را در زمینه مصرف داده توسط مشترکان خود در سال ۲۰۱۸ به ثبت رساندهاست. این در حالی است که کل مصرف ترافیک اینترنت دنیا در ماه در سال ۲۰۱۰ به حدود ۲۱ اگزابایت میرسید که حالا به رقم ۱۲۲ اگزابایت رسیدهاست.
میزان نصب بلندگوی هوشمند آمازون اکو در سراسر جهان که چهار سال قبل عرضه شد از مرز ۴۷ میلیون واحد گذشتهاست.
استقبال از پوشیدنیهای هوشمند نیز رو به افزایش است و تعداد کاربران آنها در چهار سال اخیر دو برابر شده و به ۵۲ میلیون نفر رسیدهاست. تعداد کاربران بازیهای ویدئویی در جهان با رشد ۶ درصدی در سال ۲۰۱۸ به ۲.۴ میلیارد نفر رسید.
همچنین در سهماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۸۷ درصد از ترافیک وب جهانی رمزگذاری شده بود که نسبت به رقم ۵۳ درصدی سه سال قبل افزایش چشمگیری نشان میدهد. در حال حاضر فیسبوک و یوتیوب و توئیتر با تصاحب ۴۳، ۲۱ و ۱۲ درصد از بازار خبر اینترنتی مهمترین منابع کسب خبر در فضای مجازی محسوب میشوند. 42 درصد از نوجوانان آمریکایی در زمان استفاده از اینترنت نامگذاریهای زننده و توهینآمیز را تجربه کردهاند و ۱۶ درصد شاهد تهدید آزار فیزیکی بودهاند.