پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
جالب است ۰
جریمه ۲۳۰ میلیون دلاری هواپیمایی انگلیس به‌دلیل لو رفتن اطلاعات مشتریان

جریمه سنگین یک شرکت هواپیمایی بابت سرقت داده

شرکت مالک هواپیمایی انگلیس به علت سرقت داده‌های نیم‌میلیون مشتری این هواپیمایی از وب‌سایت آن که در سال گذشته اتفاق افتاد، ۲۳۰ میلیون دلار جریمه شد.
منبع : سایبربان
شرکت مالک هواپیمایی انگلیس به علت سرقت داده‌های نیم‌میلیون مشتری این هواپیمایی از وب‌سایت آن که در سال گذشته اتفاق افتاد، ۲۳۰ میلیون دلار جریمه شد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت مالک هواپیمایی انگلیس به علت سرقت داده‌های نیم‌میلیون مشتری این هواپیمایی از وب‌سایت آن در سال گذشته ۲۳۰ میلیون دلار جریمه شده که رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود. این جریمه مبتنی بر قوانین جدید حفاظت از داده‌های کاربران است که توسط مقامات انگلیسی وضع شده‌است.

جریمه یادشده معادل ۱.۵ درصد از گردش مالی بریتیش ایرویز در سال ۲۰۱۷ است. ترتیبات امنیتی ضعیف وب سایت بریتیش ایرویز موجب شده تا هکرها بتوانند به وب‌سایت آن نفوذ کرده و اطلاعات خصوصی کاربران را سرقت کنند.

این شرکت هواپیمایی می گوید در برابر این جریمه سنگین تقاضای فرجام خواهی می کند. این در حالی است که اتحادیه اروپا نیز قوانین خاصی را در این زمینه در سال ۲۰۱۸ وضع کرده که بر اساس آن، شرکت‌هایی که در نگهداری داده‌های خصوصی کاربران خود اهمال کنند و این امر منجر به نشت اطلاعات شود باید جریمه‌ای معادل ۴ درصد کل گردش مالی سالانه‌شان را پرداخت کنند.

هکرها علاوه‌بر سرقت اطلاعات کاربران ترافیک وب‌سایت بریتیش ایرویز را هم به سمت سایت‌های تقلب و کلاهبردار هدایت کرده بودند. گفته می شود اطلاعات کارت اعتباری، جزییات ذخیره بلیط‌های مسافرتی و اسم و آدرس افراد هم بدین شیوه هک شده‌است.
کد مطلب : 15542
https://aftana.ir/vdcgxn9q.ak9nt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی