جدیدترین گزارشها درباره میزان محبوبیت فیسبوک در جهان نشان میدهد که کاربران هندی بیشترین استفاده را از فیسبوک میکنند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به تازگی موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا گزارش و نموداری را منتشر کردهاست که نشان میدهد کاربران فیسبوک بیشتر ساکن کشورهای هند، ایالات متحده آمریکا و اندونزی هستند.
بر اساس این نمودار میتوان دریافت که کاربران هندی، آمریکایی و اندونزیایی به ترتیب در جایگاههای نخست تا سوم بیشترین استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک را به نام خود ثبت کرده و به نظر میرسد که تمایل بیشتری برای گذراندن وقت خود در پلتفرم آن دارند.
طبق این نمودار، تعداد کاربران فعال فیسبوک در هند ۲۷۰ میلیون نفر در ماه جاری میلادی، ژوئیه ۲۰۱۹ در ایالات متحده آمریکا ۱۹۰ میلیون نفر و در اندونزی ۱۳۰ میلیون نفر گزارش و اعلام شدهاست.
برزیل، مکزیک و فیلیپین نیز بهترتیب در رتبههای چهارم، پنجم و ششم جدول ردهبندی بیشترین کاربران فیسبوک قرار گرفته و بهترتیب میزبان ۱۲۰،۸۲ و ۶۸ میلیون کاربر فعال در ماه بودهاند. ویتنام، تایلند، مصر، ترکیه و انگلستان نیز به ترتیب با اختصاص ۵۸، ۴۶، ۳۸ و ۳۷ میلیون کاربر فعال در ماه در جایگاههای هفتم تا دهم این جدول و فهرست ایستاده و جای گرفتهاند.
فیسبوک بدون شک یکی از بزرگترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی در جهان به شمار میرود که موفق شدهاست در سالهای اخیر توجه تعداد زیادی از کاربران را در کشورهای مختلف جهان به سمتوسوی خود جلب کند و عملکرد موفقیتآمیز و به دنبال آن درآمدزایی و سودآوری بالایی را برای خود به ارمغان بیاورد.
تقریباً اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه اجتماعی فیسبوک درگیر بزرگترین رسوایی در طول تاریخ خود شد، چراکه اخبار بسیاری مبنیبر همکاری فیسبوک با یک مؤسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالیتیکا و افشای اطلاعات خصوصی بسیاری از کاربران فیسبوکی منتشر شد. گزارشهای منتشره نشان میداد که اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شدهاست.
پس از آنکه وبسایتها و رسانههای خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیسبوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشتهاست، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.
این شبکه اجتماعی بهسرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت بهگونهای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیسبوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کردهاند. با همه این تفاسیر به نظر میرسد که هیچ تغییر منفی چشمگیر و قابل توجهی در تعداد کاربران فیسبوک رخ ندادهاست.