کاربران در برخی کشورها در مقایسه با سایر مناطق جهان برای خرید و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال بسیار بیشتری از خود نشان دادهاند.
منبع : خبرگزاری ايسنا
کاربران در برخی کشورها در مقایسه با سایر مناطق جهان برای خرید و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال بسیار بیشتری از خود نشان دادهاند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجتهایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بینظیری از سوی کاربران برخوردار شدهاست. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد و اعلام کردهبودند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آن خود خواهندکرد که همین اتفاق نیز افتاد بهگونهای که آمار فروش اسپیکرهای هوشمند در سال گذشته عملکرد موفقیتآمیز و استقبال بینظیر کاربران را از این دستگاههای هوشمند و خانگی نشان داد.
این تحلیلگران که برای سال ۲۰۱۸ میلادی، فروش بیش از ۵۰میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند را برآورد کردهبودند با توجه به روند افزایشی عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی پیشبینیهای خود را برای سال ۲۰۱۹ به بیش از سهبرابر رساندند و اعلام کردند که حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند در سال جاری میلادی در بازارهای جهانی عرضه و به فروش خواهدرسید.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانالیز، کاربران در سه کشور ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی بیشتر از سایر کشورهای جهان از خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال کردهاند. به گونهای که ۴.۱ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند توسط کاربران آمریکایی، ۱.۸ میلیون دستگاه در چین و ۷۳۰ هزار دستگاه نیز در کره جنوبی عرضه شده و به فروش رسیدهاست.
همچنین کاربران آمریکایی برای خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند، مدلهای مختلف توسعه دادهشده توسط شرکتهای آمازون، گوگل و اپل را انتخاب کرده و بر سایر برندهای مختلف حاضر در بازار ترجیح دادهاند. این در حالی است که کاربران در کشورهای چین و کره جنوبی، اسپیکرهای هوشمند توسعه داده شده توسط شرکتهای وطنی خود نظیر شیائومی، علیبابا و لاین را برگزیدهاند.
از آنجا که سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفتانگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابتها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود. در چند سال اخیر که فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند رونق فراوانی یافتهاست، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفتهاست و هر از گاهی یکی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت میگیرد.
نمودار زیر به وضوح رقابت تنگاتنگی را که میان دو شرکت آمریکایی آمازون و گوگل بر سر اختصاص سهم بیشتر در بازار عرضه و فروش اسپیکرهای هوشمند در گرفتهاست، در بازه زمانی فصلهای مختلف سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان میدهد:
بهطور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجتهای هوشمند به کاربران امکان میدهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بهعنوان مثال از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهدگرفت.