لو رفتن اطلاعات توییتری‌ها با یک اشتباه تصادفی در برنامه تبلیغاتی
کد مطلب: 15883
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۴
 
شرکت توییتر اعلام کرد بر اساس یک اشتباه تصادفی در برنامه تبلیغاتی جدید خود، طیف گسترده‌ای از اطلاعات شخصی کاربران به بیرون درز پیدا کرده‌است.
لو رفتن اطلاعات توییتری‌ها با یک اشتباه تصادفی در برنامه تبلیغاتی
 
 
Share/Save/Bookmark
شرکت توییتر اعلام کرد بر اساس یک اشتباه تصادفی در برنامه تبلیغاتی جدید خود، طیف گسترده‌ای از اطلاعات شخصی کاربران به بیرون درز پیدا کرده‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت توییتر امروز ادعا کرد در اقدامی تصادفی، اطلاعات خصوصی کاربران خود را به شرکت‌های تبلیغاتی ارائه داده‌است. این داده‌ها شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن یا هر اطلاعات دیگری است که کاربران از آنها برای تنظیم احراز هویت دومرحله‌ای یا افزایش امنیت خود به کار برده‌بودند.

این خطای در راستای اجرای برنامه تبلیغاتی توییتر با عنوان «مخاطبان درهم‌تنیده» (Tailored Audiences) به وجود آمده‌است. در این برنامه شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند فهرستی از اشخاص به وجود آوردند که شامل آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن اهداف می‌شود؛ بنابراین محتوای موردنظر مطابق با سلیقه هر فردی در گروه‌ها برای آنها به نمایش در می‌آید؛ اما تنها همین دو مورد برای شرکت‌ها ارسال می‌شوند و از دیگر انواع داده‌ها باید محافظت شود.

مقامات توییتر دقیقاً نمی‌دانند که چه از تعدادی از حساب‌های کاربری و اطلاعات آنها تحت‌تأثیر قرار گرفته و فاش شده‌اند؛ اما این نقص امنیتی در ماه سپتامبر برطرف شد.

با وجود این که توییتر نسبت به نقص یاد شده خبر داده و عذرت خواهی کرده‌است؛ اما باید یادآور شد این مسئله باعث شد حجم عظیمی از داده‌های کاربران فاش شوند. از طرفی این اطلاعات ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده قرار گیرند. در هر صورت استفاده از داده‌های شخصی و خصوصی دیگران با اهداف مختلف، نوعی نقص حریم خصوصی به حساب می‌آید. همچنین گزارش‌های متعددی در این زمینه وجود دارند که نشان می‌دهند توییتر از داده‌های کاربران خود سوءاستفاده کرده‌است.

از طرفی به نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل توییتر برای اعلام نقص یاد شده، چالشی بود که فیس‌بوک در سال ۲۰۱۸ با آن مواجه شد. در آن زمان فیس‌بوک نیز از قابلیت جدیدی برای بهبود تبلیغات به نمایش در آمده استفاده‌می‌کرد که نحوه‌ جمع‌آوری داده‌های آن نامشخص بود. همین موضوع باعث شد کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) از فیس‌بوک شکایت کرده و درنهایت آن را به پرداخت ۵ میلیارد دلار غرامت مجبور کند.
مرجع : سایبربان