جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
ناامنی‌های لوازم خانگی هوشمند

تلویزیون هوشمند اطلاعات را رصد می‌کند

تحقیقاتی که با همکاری یک محقق ایرانی در دانشگاه پرینستون آمریکا انجام شد، حاکی از آن است که تلویزیون‌های هوشمند، اطلاعات کاربران خود را ردیابی می‌کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
تحقیقاتی که با همکاری یک محقق ایرانی در دانشگاه پرینستون آمریکا انجام شد، حاکی از آن است که تلویزیون‌های هوشمند، اطلاعات کاربران خود را ردیابی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، تلویزیون‌های هوشمند را باید به فهرست لوازم خانگی اضافه کرد که کاربران را رصد می‌کنند. تحقیق آرویند نارایان استادیار علم رایانشی در پرینستون و هومن مهاجری‌مقدم، محقق ایرانی همین دانشگاه نشان می‌دهد تلویزیون‌های متصل به اینترنت اطلاعات کاربران را ردیابی می‌کنند.

تلویزیون‌های متصل به اینترنت به افراد اجازه می‌دهند برنامه شبکه‌های نتفلیکس و هولو را تماشا کنند. نارایانان استادیار علوم رایانشی در پرینستون در این مورد می‌گوید: اگر کاربران از دستگاه‌هایی مانند Roku و آمازون فایرتیوی استفاده می‌کنند، انبوهی از شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات دقیقی از برنامه‌های تلویزیونی را که فرد تماشا می‌کند در اختیار داشته‌باشند. این در حالی است که نظارت اندکی بر فعالیت‌های آنان وجود دارد و اطلاع‌رسانی در این مورد مانند آنکه اطلاعات به کجا فروخته می‌شوند نیز کافی نیست.

البته فروش اطلاعات یکی از دلایلی است که به کاهش قیمت نوع تلویزیون‌ها منجر شده‌است. اکنون دستگاه Roku با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود. به‌طور فنی، بیشتر افراد با فروش اطلاعات موافقت می‌کنند تا بتوانند از دستگاه استفاده کنند، اما بسیاری از آنها نمی‌دانند دقیقا چه اتفاقی می‌افتد.

این دو دانشمند یک بات ابداع کردند که به‌طور خودکار هزاران کانال را روی دستگاه‌های Roku و آمازون فایرتی‌وی نصب می‌کرد. این بات با تماشای ویدئو و مرور کانال‌ها رفتار انسان را تقلید می‌کرد. در مرحله بعد بات به محض رصد یک آگهی تبلیغاتی، اطلاعات جمع‌آوری شده مربوط به آن را رصد می‌کرد.

برخی از این اطلاعات مانند نوع دستگاه، شهر و کشور فقط مربوط به یک کاربر نیست، اما اطلاعات دیگر مانند شماره سریال دستگاه، شبکه وای‌فای و آی‌دی تبلیغاتی برای رصد و ردیابی تک‌تک کاربران کافی بود.

مهاجری‌مقدم در این مورد می‌گوید: این اطلاعات تصویری کامل از هویت کاربران در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد. او اشاره می کند برخی کانال‌ها حتی آدرس ایمیل‌های رمزگذاری‌نشده و عنوان ویدئو را ثبت و برای شرکت‌ها ارسال می‌کنند.

در کل این تحقیق نشان داد ۶۹ درصد کانال‌های Roku و ۸۹ درصد کانال‌های آمازون فایرتی‌وی اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند.
کد مطلب : 15905
https://aftana.ir/vdcjihev.uqeiyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی