به قلم «لورا ریس» منتشر شد
تسخیر ذهن‌ها با «چکش بصری»
اختصاصی افتانا
کد مطلب: 16653
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
 
در کتاب «چکش بصری» با این موضوع آشنا شوید که بهترین راه برای در تسخیر اذهان، نه کلمات و مفاهیم شفاهی بلکه استفاده از «چکشی بصری» است.
تسخیر ذهن‌ها با «چکش بصری»
 
 
Share/Save/Bookmark
در کتاب «چکش بصری» با این موضوع آشنا شوید که بهترین راه برای در تسخیر اذهان، نه کلمات و مفاهیم شفاهی بلکه استفاده از «چکشی بصری» است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، قدرت انتقال پیام از طریق تصاویر بیش از نوشته‌ها یا پیام‌های شنیداری است و از همین‌رو راه جایگاه‌سازی برای یک برند، استفاده از تصاویر است. «چکش بصری» می‌تواند به بهترین شکل به انجام این کار بپردازد. کتاب «چکش بصری» با نگاهی نو به برندینگ می‌تواند راهگشای جایگاه‌سازی یک برند باشد.

نویسنده این کتاب، «لورا ریس» یکی از استراتژیست‌های برتر بازاریابی، نویسنده‌ای پرفروش و شخصیتی تلویزیونی است و پیشگفتار این کتاب را پدرش «ال‌ریس» که پیشگام در جایگاه‌یابی و مشاور شرکت‌ها در سراسر جهان است به نگارش درآورده‌است.

شاید بهترین معرفی برای این کتاب همین دیدگاه ال ریس باشد که در مقدمه اختصاصی برای این ترجمه نوشته‌است: «این کتاب که توسط شریک و دخترم لورا ریس نوشته‌شده‌است، تأکید می‌کند که بصری‌سازی بسیار قدرتمندتر از الفاظ و زبان شفاهی است. بهترین راه برای در تسخیر اذهان، نه کلمات و مفاهیم شفاهی که با استفاده از چکشی بصری است. تصویر مناسب، ایده‌های شفاهی را با چکش به ذهن مخاطب می‌کوبد و بسیار مؤثرتر از کلمات به‌تنهایی است. بصری‌سازی همان چکش و کلمات همان میخ هستند و با کمک یکدیگر می‌توانند به بهترین وجه جایگاهی قدرتمند را در ذهن مشتریان تثبیت کنند.
«لورا ریس» در این کتاب به شواهدی اشاره می‌کند که نشان می‌دهند در بازاریابی، تصاویر نقشی بسیار مهم‌تر از کلمات به‌عهده دارند. عناوینی چون «چکش و قدرت شگفت‌انگیز آن»، «برترین خودرو برای راندن؛ میخ؛ هدف نهایی»، «شکل و فرم؛ هرچه ساد‌ه‌تر، بهتر»، «رنگ مخالف باش!»، «محصول؛ چکشی ایده‌آل»، «بسته‌بندی؛ متمایزسازی»، «عمل؛ مؤثرتر از سکون»، «مؤسس؛ چکشی ذاتی»، «نماد؛ تصویرسازی از مفهومی ناپیدا»، «افراد مشهور؛ مزایا و معایب»، «حیوانات؛ صفات حیوانی مؤثرند»، «میراث؛ از گذشته بهره ببرید»، «چکش شما؛ چگونه آن را بیابیم» در این کتاب گرد آمده‌است.

کتاب «چکش بصری» توسط نشر سایبان و با ترجمه مهندس شهرام آبابایی و دکتر علیرضا صالحی منتشرشده است همچنین گفت‌وگوی اختصاصی با «ال ریس» تحت عنوان «روابط عمومی‌ها برندها را می‌سازند» ضمیمه اختصاصی این کتاب است.

این کتاب که اجازه انتشار آن به‌طور مستقیم از نویسنده اثر دریافت شده‌است با مقدمه اختصاصی «ال ریس» برای این ترجمه فارسی نیز همراه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت مسترسنتر مراجعه کنند.