کارشناسان شرکت امنیت سایبری Positive Technologies در گزارشی تازه از حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ایزیجت (EasyJet) خبر دادند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به گفته کارشناسان این شرکت، مهاجمان موفق شدهاند به آدرس پست الکترونیکی و اطلاعات پرواز بیش از ۹ میلیون مشتری این شرکت اعم از اطلاعات کارتهای اعتباری بیش از دوهزار کاربر ایزیجت دسترسی پیدا کنند.
طبق گزارش این شرکت، هنوز شواهدی مبنی بر سوءاستفاده هکرها از اطلاعات محرمانه مشتریان وجود ندارد. کارشناسان ایزیجت با ۹ میلیون مشتری که تحت تأثیر این حمله قرارگرفتهاند ارتباط گرفته و اعلام کردهاند اقدامات لازم جهت کاهش آسیبهای ناشی از این حمله و حملات فیشینگ را انجام دهند.
به گفته نمایندگان ایزیجت، کارشناسان امنیت سایبری بهمحض شناسایی حمله اقدامات لازم را انجام داده و مدیریت شرکت نیز در خصوص این حادثه به مرکز ملی امنیت سایبری و اداره اطلاعات انگلیس (ICO) که مسئولیت حفاظت از اطلاعات شخصی را بر عهده دارد اطلاعرسانی کردهاند.
اواخر ماه مارس ایزیجت همه پروازها را به علت شیوع کروناویروس متوقف کردهبود و هواپیماهای شرکت تنها جهت کمکرسانی به شهروندان خارج از کشور پرواز نجات انجام میدادند.