به عنوان نخستین شرکت در حوزه نرم افزارهای بانکی
توسن استاندارد ایزو ۲۰۰۰ گرفت
کد مطلب: 8066
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
 
توسن به عنوان اولین شرکت در حوزه خدمات بانکداری در خاورمیانه موفق به کسب این استاندارد شده است.
توسن استاندارد ایزو ۲۰۰۰ گرفت
 
 
Share/Save/Bookmark
توسن به عنوان اولین شرکت در حوزه خدمات بانکداری در خاورمیانه موفق به کسب این استاندارد شده است.
 
با رشد فناوی اطلاعات، ارائه خدمات با سطح کیفی مناسب‌تر نسبت به رقبا، به عنوان یک مزیت رقابتی و موضعی قابل توجه برای سازمان‌ها قرار گرفت و از آنجا که نیاز به تدوین یک استاندارد جهانی برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، در سالیان گذشته کاملا مشهود بوده است، موسسه‌ی استاندارد انگلستان، با درک این موضوع و استفاده از تجارب موجود دراین زمینه، اولین استاندارد را در موضوع خدمات فناوری اطلاعات ارائه داد که مبنایی برای توسعه جهانی این مقوله قرار گرفت.
 
چرا ایزو ۲۰۰۰ 
 هم اکنون استاندارد ISO/IEC 2000 اولین استاندارد فراگیر جهانی است که به طور مشخص به موضوع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می­پردازد. این استاندارد مجموعه‌ای از فرایندهای مدیریتی یکپارچه را برای ارائه خدمات موثر به مشتریان وکسب و کارهای مختلف تشریح نموده و با رویکرد فرایند گرا، تکمیل کننده مجموعه‌ای به نام کتابخانه زیر ساخت فناوری اطلاعات (ITIL ) می‌باشد. این استاندارد، الزامات رسمی مورد نیاز برای ارائه خدمات مدیریت شده در سطح کیفی قابل قبول به مشتریان سازمان را تعریف نموده و فرآیندهای مدیریت خدمات سازمان را که مبتنی بر ITIL است، مورد ممیزی قرار می‌دهد.
 
در واقع اين استاندارد شامل 13 فرآيند اصلي است که فرآيندهای آن با فرآيندهاي ITIL مشترک است . مهم‌ترین اهداف پیاده‌سازی این سیستم به شرح ذیل است:
 - ایجاد اطمینان خاطر مشتریان در رابطه با دریافت ارزش مورد انتظار از خدمات شرکت توسن . 
- رفع دغدغه مشتریان بابت ایجاد ضرر مالی و غیرمالی به علت عدم دسترسی خارج از توافق خدمات ارائه‌شده توسط شرکت توسن .
 - ارائه قابلیت‌های جدید و به‌روزرسانی خدمات بر اساس آخرین فنّاوری‌های روز .
 - تمرکز بر نیاز مشتریان و پاسخگویی هر چه سریع‌تر به نیازمندی‌های جدید مطرح‌شده از سوی آن‌ها .
 - ارائه خدماتی امن و مطابق با نیازمندی مشتریان و الزامات قانونی . 
- بررسی مداوم اثربخشی سیستم مدیریت خدمات طراحی‌شده و به‌روزرسانی آن در صورت نیاز . 
- بررسی مداوم اهداف مدیریت خدمات و به‌روزرسانی آن‌ها بر اساس تغییرات ایجادشده در نیاز مشتریان . 
- ارائه خدمات جدید و یا تغییر یافته در زمان مقرر و باقابلیت اطمینان بالا . 

با وجود این استاندارد مشتری می‌تواند مطمئن باشد که توسن از فرایندهای مشخص برای رفع رخدادها، انجام تغییرات، ارائه ریلیزهای جدید، افزایش سطح سرویس، ظرفیت مناسب سرویس‌ها، به اشتراک گذاری دانش، رفع سریع خرابی‌ها، مدیریت شکایات مشتری و تقریبا هر موضوعی که مرتبط با ارائه سرویس به مشتری باشد؛ برخوردار است.
 
اخذ گواهینامه ISO 20000 نشان دهنده آن است که سیستم مدیریت خدمات IT توسن بر اساس بهترین استاندارد موجود مورد ممیزی قرار گرفته و منطبق با آن شناخته شده است. گواهینامه ای که توسط ISC صادر شده است، اثبات کننده این مدعاست که توسن جهت ارایه خدمات کیفی IT که الزامات مشتریان و سطوح خدماتی را برآورده می سازد، تثبیت شده و کارآمد است.
مرجع : شرکت توسن