کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت ایمیل محبوب اسنودن

راه‌اندازی مجدد ایمیل لاوابیت

خبرگزاری فارس , 4 بهمن 1395 ساعت 11:00

خدمات ایمیل ایمن لاوابیت که محبوب ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید بود، بعد از مدتی مجددا با امکانات بیشتر راه‌اندازی شده‌است.


خدمات ایمیل ایمن لاوابیت که محبوب ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید بود، بعد از مدتی مجددا با امکانات بیشتر راه‌اندازی شده‌است. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، لادار لویسون، رئیس لاوابیت، این خدمات را در سال ۲۰۱۳ از دسترس خارج کرد تا مجبور به همکاری با دولت و افشای کلیدهای رمزگذاری مورد استفاده در لاوابیت نشود. 

وی تصریح کرد که  ترجیح می‌دهد به جای تن در دادن به خواسته‌های دولت و افشای اطلاعات خصوصی کاربران، لاوابیت را تعطیل کند. او معماری و طراحی سایت یاد‌شده را برای حفظ حریم شخصی کاربران  به‌طور کامل تغییر داد تا اصولا امکان دسترسی خود این شرکت به کلید اس اس ال لاوابیت را نیز فراهم نیاورد.

این سایت هم‌اکنون کلید مذکور را به‌گونه‌ای ایجاد می‌کند که توسط کارکنان و خود این شرکت هم قابل‌مشاهده نباشد و بلافاصله بعد از استفاده از هر کلید از طریق گوشی یا رایانه برای دسترسی به اطلاعات گذرواژه تولید‌شده را نابود می‌کند.

فعلا تنها کاربران سابق و قدیمی این خدمات ایمیل قادر به استفاده مجدد از آن هستند، اما قرار است در آینده نزدیک پذیرش اعضای جدید در لاوابیت آغاز شود. همچنین امکان دسترسی به ایمیل‌های قدیمی برای کاربران وجود ندارد.

علاوه‌بر اعمال سه لایه امنیتی، لاوابیت جدید دارای قابلیتی موسوم به دارک‌میل است که منجر به رمزگذاری متادیتای هر ایمیل شده و از شناسایی فرستنده ایمیل‌ها توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی جلوگیری می‌کند.


کد مطلب: 12268

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/12268/راه-اندازی-مجدد-ایمیل-لاوابیت

افتانا
  https://www.aftana.ir