کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدها و نبایدهای استفاده از دستگاه‌های همراه در محیط کار

وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات , 5 فروردين 1396 ساعت 9:36

نیروی کار همراه به معنی بهره‌وری بیشتر است، اما در‌صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند به تهدید امنیتی تبدیل شود.


نیروی کار همراه به معنی بهره‌وری بیشتر است، اما در‌صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند به تهدید امنیتی تبدیل شود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، در‌حال‌حاضر تعداد دستگاه‌ها از تعداد افراد روی زمین بیشتر است و شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز برای بهره‌بردن از مزایای این مسئله در حال تغییر شیوه‌های کاری خود هستند. در‌حالی‌که نیروی کار سیار (همراه) به معنی بهره‌وری بیشتر است، اما در‌صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند به تهدید امنیتی تبدیل شود. 

با رشد سازمان‌های همراه، بایدها و نبایدهایی وجود دارند که باید برای حفظ امنیت کسب‌و‌کار رعایت شوند. 

شما باید دستگاه خود را قفل کنید. این راه‌حلی معجزه آسا برای تمام مشکلات نیست، اما قطعا کمک کننده است، خصوصا وقتی‌که دستگاه خود را گم می‌کنید. PIN، گذرواژه و فناوری‌های احراز هویت جدید مانند حسگر اثرانگشت، همه راه‌های مناسبی برای قفل‌کردن دستگاه هستند. 

برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنید. به‌روزرسانی‌های برنامه‌ها را به‌محض ارائه شدن بارگیری و نصب کنید. این مسئله باعث حفاظت افراد و سازمان‌ها در برابر رخنه‌های اطلاعاتی می‌شود. باید به این موضوع توجه داشته‌باشید که بسیاری از دستگاه‌ها به‌طور هم‌زمان برای مصارف شخصی و سازمانی استفاده می‌شوند.
 
از سیاست‌های شرکت خود در مورد شبکه‌های اجتماعی پیروی کنید. در مورد سیاست‌های سازمان خود در زمینه‌ شبکه‌های اجتماعی اطلاع کسب کنید. اگر چنین سیاستی وجود ندارد، یکی ایجاد کنید. به زبان ساده، از شبکه‌های اجتماعی به‌طور مسئولانه استفاده کنید. مراقب انتشار مطالب (اطلاعات محرمانه و مشکلات محل کار) و محل انتشار آنها باشید. 

دستگاه‌های کارمندان را رمزنگاری و یا به MDM مجهز کنید. دستگاه‌های کارمندانی که جهت دسترسی به شبکه‌های شرکت و اطلاعات محرمانه استفاده می‌شوند با به نوعی MDM (مدیریت دستگاه همراه) و یا رمزنگاری مجهز شده‌باشد. این جزو مسئولیت‌های بخش فناوری اطلاعات شرکت است و باید جدی گرفته‌شود، به‌خصوص اگر BYOD در شرکت یا سازمان شما رایج است.

شما نباید اطلاعات حساس را بر روی دستگاه‌های غیرمجاز ذخیره‌کنید. در‌صورتی‌که سازمان شما از BYOD پشتیبانی نمی‌کند، نگهداری از داده‌های حساس بر روی دستگاه‌های همراه، سازمان را در معرض خطر امنیتی بزرگی قرار می‌دهد. این مسئله در‌صورتی‌که دستگاه شما دارای همگام‌سازی مبتنی‌بر ابر و یا سایر برنامه‌های پشتیبان‌گیری باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

نباید داده‌های مشکوک را از منابع ناشناس باز کنید. تعداد هرزنامه‌ها و پیوندهای مخرب فراوان است؛ درنتیجه اهمیت دارد که هرگز اطلاعات ناشناس یا غیرقابل‌شناسایی را بر روی دستگاه خود باز نکنید. علاوه‌بر این نرم‌افزارهای خود را از منابع شخص‌ثالث و غیرمعتمد دریافت‌نکنید. همچنین گوگل و اپل تلاش خود را در جهت اطمینان حاصل کردن از امنیت نرم‌افزارهای موجود در فروشگاه‌های نرم‌افزاری خود به عمل می‌آورند، ولی باز هم ممکن است چیزی از چشم‌شان پنهان مانده‌باشد پس سعی کنید خودتان مراقب باشید.
 
از وای‌فای عمومی و یا غیرامن استفاده نکنید. در هنگام استفاده از دستگاه‌های همراه حاوی اطلاعات حساس، تنها به شبکه‌های وای‌فای خصوصی و امن  متصل شوید. شبکه‌های وای‌فای عمومی این امکان را به دیگران می‌دهد که به داده‌های شما دسترسی پیدا کرده و یا با استفاده از نرم‌افزارهای نصب‌شده، کنترل دستگاه شما را به‌دست بگیرند.


کد مطلب: 12465

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/12465/بایدها-نبایدهای-استفاده-دستگاه-های-همراه-محیط-کار

افتانا
  https://www.aftana.ir