کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای نگهداری از اطلاعات حساس

دیتاسنتر زیرزمینی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری مهر , 9 آبان 1396 ساعت 15:01

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی دیتاسنتر زیرزمینی برای نگهداری از اطلاعات حساس در کشور خبر داد.


وزیر ارتباطات از راه‌اندازی دیتاسنتر زیرزمینی برای نگهداری از اطلاعات حساس در کشور خبر داد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از راه‌اندازی زیرساخت فیزیکی دیتاسنتر زیرزمینی برای نگهداری اطلاعات حساس و حیاتی کشور خبر داد و گفت: ۱۰هزار نیروی دفاع سایبری تربیت می‌شوند.

وی در همایش پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه اطلاعات سازمان‌های حیاتی و حساس کشور نیازمند نگهداری در دیتاسنترهای امن است، گفت: زیرساخت فیزیکی دیتاسنتر امن که مقاوم در برابر هرگونه حمله ازجمله حملات موشکی باشد، توسط وزارت ارتباطات فراهم شده‌است و سازمان‌های حیاتی و حساس کشور می‌توانند اطلاعات خود را به این دیتاسنتر منتقل کنند.

وی با بیان اینکه این دیتاسنتر امن در عمق ۲۰۰ متر در زیرزمین بنا شده‌است، گفت: هم‌اکنون مرحله تجهیز این مرکز داده به‌عنوان مرکز ریکاوری اطلاعات به اتمام رسیده‌است و امکان میزبانی اطلاعات سازمان‌های حساس و حیاتی کشور را دارد.

وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای تربیت ۱۰ هزار نیروی دفاع سایبری برای دستگاه‌های حیاتی و حساس کشور خبر داد و گفت: با تربیت نیروهای سایبری، قابلیت دفاع از تهدیدات سایبری را خواهیم داشت و دستگاه‌های حاکمیتی مطابق با تکالیف خود در حوزه دفاع سایبری، می‌توانند از این نیروها استفاده کنند.


کد مطلب: 13364

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/13364/دیتاسنتر-زیرزمینی-راه-اندازی-می-شود

افتانا
  https://www.aftana.ir