کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای توزیع کنندگان برنامه‌های کاربردی موبایلی

توصیه‌های ارتقای امنیت منتشر شد

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران , 4 آذر 1396 ساعت 15:00

وزارت ارتباطات، پیرو تکالیف تعریف‌شده در حوزه الزامات امنیتی شبکه ملی اطلاعات، توصیه‌های ارتقای امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌های هوشمند را تهیه و منتشر کرد.


وزارت ارتباطات، پیرو تکالیف تعریف‌شده در حوزه الزامات امنیتی شبکه ملی اطلاعات، توصیه‌های ارتقای امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌های هوشمند را تهیه و منتشر کرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، سید هادی سجادی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس الزامات شبکه ملی اطلاعات و همچنین با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی‌بر تسریع در تحقق این الزامات، باید توصیه‌های امنیتی برای کسب‌و‌کارهای گوناگون فعال در فضای مجازی در جهت جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی برای بهره‌برداران خدمات، تدوین و عملیاتی شود.

وی افزود: در همین راستا و به‌دلیل گستره وسیع تولید و استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، توصیه‌های ارتقای امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌ها هوشمند تهیه شد و برای بهره‌برداری در اختیار صاحبان این کسب‌و‌کارها قرار گرفت.

سجادی خاطرنشان کرد: برای این منظور، مطالعات دقیقی با کمک صاحب‌نظران انجام گرفت و طی نشست مشترک با مدیران کسب‌و‌کارهای مرتبط در حوزه توزیع و انتشار برنامه‌های کاربردی موبایلی و اخذ نظر مشورتی و دیدگاه‌ها و دغدغه‌های ایشان، نخستین بسته توصیه‌های امنیتی مربوط به این حوزه تهیه و نهایی شد.

مهندس سجادی یکی از مشکلات مطرح‌شده از سوی صاحبان کسب‌وکارها برای اجرایی شدن این توصیه‌نامه را نداشتن تجهیزات آزمایشگاهی دانست و تصریح کرد: مقرر شد تا زمان تامین و تکمیل آزمایشگاه‌های مربوط به هریک از توزیع‌کنندگان محتوا، مرکز ماهر، ارزیابی‌های لازم را با در نظر گرفتن اولویت‌هایی نظیر اهمیت برنامه و تعداد مخاطبان، انجام دهد و در صورت وجود مخاطرات احتمالی، مراتب به تولیدکننده و توزیع‌کنندگان برنامه به صورت مستقیم اطلاع داده‌شود.

وی گفت: فرایند ارزیابی‌ها به‌صورت مشارکتی و تدریجی و بر اساس اولویت‌ها خواهد‌بود. توصیه‌نامه مذکور در سه بخش تهدیدهای توزیع برنامه‌ها، توصیه‌های امنیتی برای رفع این تهدیدها و استانداردهای فنی دنیا برای امن‌سازی برنامه‌های کاربردی موبایلی، آماده و منتشر شده‌است. علاقه مندان برای دریافت متن کامل این الزامات می‌توانند از طریق سایت رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران و یا سایت مرکز ماهر در این لینک اقدام کنند.


کد مطلب: 13462

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/13462/توصیه-های-ارتقای-امنیت-منتشر

افتانا
  https://www.aftana.ir