طبق بررسی مؤسسه Insight UK، کسبوکارهای بریتانیا در ایمنسازی دادههای مشتریان موفق نیستند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مؤسسه Insight UK بهمنظور درک بهتر مشتریان در بریتانیا و نقشی که فناوری در حفظ و تداوم رابطه میان کسبوکارها و مشتریان بازی میکند، بیش از ۲۰۰ کسبوکار پیشتاز در بریتانیا را که هریک دستکم ۵۰۰ کارمند دارند مورد بررسی قرار دادهاست. این تحقیق نشان داد که فارغ از فناوری مورد استفاده (رایانش ابری، تحلیل دادهها، هوش مصنوعی یا موبایل) سازمانها حجم وسیعی از دادهها را در خود جای دادهاند.
از هر ۱۰ شرکت مورد بررسی، ۹ شرکت انتظار دارند در پنج سال آینده شاهد تحول در رفتار مشتری باشند و ۸۶ درصد از آنها نیز معتقدند که فناوریهای دیجیتال زمینهساز تکامل کسبوکارها و پدید آمدن خدمات نوین شدهاند، اما با اینکه رهبران تجاری با دیدگاه مبتنیبر تجربه مشتری برای رویارویی با عصر دیجیتال احساس آمادگی میکنند کمااینکه ۸۹ درصد از آنان مطمئن هستند که شرکتشان آماده است تا به تقاضاهای مشتریان دیجیتالی پاسخ دهد، اما همچنان با مسئله امنیت و حریم خصوصی دستوپنجه نرم میکنند.
نزدیک به ۸۴ درصد از رهبران تجاری میگویند برای مشتریانشان مهم است که بدانند دادههای آنها کجا ذخیره میشوند. ۵۳ درصد میگویند «خیلی مهم» و نزدیک به نیمی از آنان (۴۶ درصد) نیز اظهار کردهاند که حریم خصوصی دادهها برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است، اما بیش از نیمی از همین افراد (۵۴ درصد) ذخیرهسازی امن دادهها را بسیار سخت و دشوار میدانند.