کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار دانشمندان امنیتی درباره یک پیام‌رسان محبوب

نفوذ هکرها به واتس‌اپ آسان است

خبرگزاری ايسنا , 22 مرداد 1397 ساعت 13:00

دانشمندان امنیتی می‌گویند واتس‌اپ در مقابل نفوذ هکرها و مجرمان سایبری آسیب‌پذیری بالایی دارد.


دانشمندان امنیتی می‌گویند واتس‌اپ در مقابل نفوذ هکرها و مجرمان سایبری آسیب‌پذیری بالایی دارد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، گروهی از پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که واتس‌اپ علی‌رغم محبوبیت‌اش، چندان امنیت بالایی در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین حملات فیشینگی ندارد و همان‌طور که تاکنون اخبار زیادی در فضای مجازی منتشر شده، می‌توان فهمید که تاکنون خیل عظیمی از کاربران واتس‌اپ مورد هجوم حملات فیشینگی قرار گرفته‌اند و هکرها بدین‌وسیله به اطلاعات خصوصی آنها نظیر حساب‌های کاربری، گذرواژه، حساب‌های مالی و بانکی و تصاویر شخصی دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گفته بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، این روش مورد استفاده هکرها انقدر کامل، پیشرفته، بدون نقص و طبیعی جلوه می کند که کمتر کاربری به جعلی و کلاهبرداری بودن آن شک می کند.

واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های جهان است و از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به‌دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده‌است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون میزبان حدود یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.


کد مطلب: 14370

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/14370/نفوذ-هکرها-واتس-اپ-آسان

افتانا
  https://www.aftana.ir