کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف آسیب‌پذیری در سیستم عامل OPENBSD

مرکز ماهر , 23 آذر 1398 ساعت 16:55

آسیب‌پذیری از نوع Authentication Bypass در سیستم عامل OPENBSD شناسایی شده‌است.


آسیب‌پذیری از نوع Authentication Bypass در سیستم عامل OPENBSD شناسایی شده‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، آسیب‌پذیری در سیستم عامل OPENBSD با شماره CVE-۲۰۱۹-۱۹۵۲۱ روز ۵ دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شده‌است و از نوع Authentication Bypass است. این آسیب‌پذیری به گونه‌ای است که framework تایید اعتبار نام کاربری تهیه شده توسط کاربر را که هنگام ورود به سیستم از طریق سرویس‌های LDAP , SMTPd , su , radius , SSHd بررسی می‌کند دور زده و از این مکانیزم امنیتی عبور می‌کند.

با استفاده از این آسیب‌پذیری، مهاجم از راه دور می‌تواند با گذاشتن یک (-) (hyphen) قبل از نام کاربری مانند "-schallenge" یا "-schallenge:passwd" به سرویس‌های آسیب‌پذیر دسترسی پیدا کند. (این ترفند زمانی رخ می‌دهد که مفسر OpenBSD مقدار (-) را به منزله یک گزینه خط فرمان می‌گیرد نه یک کلمه‌ عبور.)

در تصویر بالا فریم‌ورک احراز هویت OpenBSD "-schallenge" را "-s challenge" تعبیر می‌کند، که سیستم را مجبور می‌کند پروتکل "challenge" را نادیده گرفته و به‌صورت خودکار از فرایند احراز هویت عبور کند.

به گفته محققان این آسیب‌پذیری در سرویس‌های LDAP , SMTPd , RADIUS قابل استفاده است اما در مورد SSHd , su به این دلیل که حتی بعد از احراز هویت موفق از مکانیزم‌های عمیق دفاعی استفاده می‌کنند به صورت قطعی صدق نمی‌کند.

نسخه‌های آسیب‌پذیر:
نسخه‌ OpenBSD ۶.۵ و نسخه OpenBSD ۶.۶

راهکار پیشنهادی:
توصیه می‌شود با استفاده از سازوکارهای syspatch وصله امنیتی نصب شود.

لینک وصله منتشر شده:
https://www.openbsd.org/errata۶۶.html
https://www.openbsd.org/errata۶۵.html


کد مطلب: 16114

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/16114/کشف-آسیب-پذیری-سیستم-عامل-openbsd

افتانا
  https://www.aftana.ir