رگولاتورهای انگلیس و اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره سوءاستفاده فیسبوک از اطلاعات مربوط به تبلیغات طبقهبندی شده برای دستیابی به مزیت در بازار آغاز کردهاند.
منبع : خبرگزاری مهر
رگولاتورهای انگلیس و اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره سوءاستفاده فیسبوک از اطلاعات مربوط به تبلیغات طبقهبندی شده برای دستیابی به مزیت در بازار آغاز کردهاند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، رگولاتورهای اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقاتی آنتیتراستی (ضدانحصار) درباره سرویس Marketplaces فیسبوک آغاز کردهاند. آنها نگران هستند که این سرویس رقابت برای تبلیغات دستهبندی شده را مختل میکند.
اتحادیه اروپا و انگلیس میخواهند بدانند آیا فیسبوک بهطور ناعادلانه از اطلاعات مربوط به آگهیها برای رقابت در بازار تبلیغات دستهبندی شده، استفاده کرده است یا خیر. همچنین آنها در این تحقیقات با یکدیگر همکاری میکنند.
به گفته مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا، در حال حاضر فیسبوک ذخایر بزرگی از اطلاعات درباره فعالیتهای کاربران در شبکه اجتماعی و فراتر را جمعآوری میکند. به این ترتیب میتواند گروههای خاصی از مشتریان را هدف بگیرد.
در بخشی از بیانیه او آمده است: ما جزئیاتی را بررسی میکنیم تا مشخص شود آیا این اطلاعات به فیسبوک یک مزیت رقابتی ناعادلانه در بخش تبلیغات دستهبندی شده آنلاین میدهد یا خیر. افراد میتوانند در بخش مذکور کالا و خدمات بفروشند و فیسبوک نیز میتواند با شرکتهایی رقابت کند که اطلاعاتشان را جمعآوری میکند.
به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات اولیه نگرانیهایی را به وجود آورد که فیسبوک از اطلاعات مربوط به سرویسهای تبلیغات دستهبندی شده رقبایش استفاده میکند تا با آنها رقابت کند.
کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) تحقیقاتی رسمی و دقیق برای ارزیابی این نگرانیها انجام میدهند.