پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۰
بمباران تبلیغاتی کاربران آیفون

سیاست حریم شخصی اپل تغییر کرد

اپل به‌تازگی تغییراتی در سیاست حریم شخصی خود ایجاد کرده که از نظر کارشناسان به معنای بمباران تبلیغاتی کاربران آی‌فون خواهد بود.
منبع : خبرگزاری مهر
اپل به‌تازگی تغییراتی در سیاست حریم شخصی خود ایجاد کرده که از نظر کارشناسان به معنای بمباران تبلیغاتی کاربران آی‌فون خواهد بود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، در حال‌حاضر بازار تبلیغات آنلاین در کنترل فیس‌بوک و گوگل است و اپل هم قصد دارد با ورود به این بازار سود سرشاری به جیب بزند.

موسسه تحلیلی آر‌بی‌سی کاپیتال‌مارکتس بر این باور است که از زمان به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون در آوریل امسال، اکثر آیفون‌ها به کاربران امکان داده‌اند فهرست برنامه‌هایی را که قادر به پیگیری فعالیت‌های افراد هستند، انتخاب کنند. دسترسی به این اطلاعات حیاتی به شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک کمک می‌کند تا آگهی‌هایی مطابق با نیاز و سلیقه افراد را برای اشخاص نمایش دهند و تاثیر این کار را بر روی کاربران برآورد و‌ اندازه‌گیری کنند.

این قابلیت که از سوی اپل شفافیت پیگیری برنامه‌ها یا ‌ای‌تی‌تی نام گرفته، برخی شرکت‌های فعال در زمینه تبلیغات دیجیتال و نیز شرکت‌های بازی موبایل مانند فیس‌بوک را نگران کرده است.

آنها بر این باورند رویه مذکور باعث می‌شود که تبلیغات آنلاین از طریق پلتفرم‌های وابسته به اپل گران‌تر و مشکل‌تر شود.

براد اریکسون تحلیلگر این موسسه می‌گوید: تغییرات سیاست‌های حریم شخصی اپل نشانه تلاش آن برای رقابت در بازار تبلیغات آنلاین است و احتمالا هدفمندی این تبلیغات در حد بالایی خواهد بود.
کد مطلب : 18349
https://aftana.ir/vdceox8z.jh8vei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی