گیمرها مراقب باشند
افزایش تهدیدهای امنیتی گیمرها با بازی‌های آنلاین
اختصاصی افتانا
کد مطلب: 19457
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۵
 
گزارش کسپرسکی از دنیای بازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد که خطر تهدید گیمرها با نرم‌افزارهای مخرب در حال افزایش است.
افزایش تهدیدهای امنیتی گیمرها با بازی‌های آنلاین
 
 
Share/Save/Bookmark
گزارش کسپرسکی از دنیای بازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد که خطر تهدید گیمرها با نرم‌افزارهای مخرب در حال افزایش است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تعداد کل کاربرانی که از ۰۱ جولای ۲۰۲۱ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ با بدافزارهای مرتبط با بازی و نرم‌افزارهای ناخواسته مواجه شده‌اند، ۳۸۴ هزار و ۲۲۴ نفر بوده است که در این میان، ۹۱ هزار و ۹۸۴ فایل در ۲۸ بازی یا سری بازی توزیع شده است.

این ارقام از گزارش جدید کسپرسکی به دست آمده است که گسترده‌ترین و خطرناک‌ترین بدافزارهایی را که بازیکنان ممکن است به صورت آنلاین با آن‌ها مواجه شوند، نشان می‌دهد.

گزارش کسپرسکی به طور خاص گسترده‌ترین تهدیدات مربوط به بازی‌های رایانه شخصی و آمار حملات ماینرها، تهدیدهایی را که به عنوان تقلب‌های بازی و دزدان ظاهر می‌شوند، تجزیه و تحلیل می‌کند. همچنین چندین خانواده بدافزار فعال را مورد بررسی قرار می‌دهد و ویژگی‌های دقیق و عمیق آن‌ها را مشخص می‌کند.

در این گزارش آمده است: برای محدود کردن دامنه تحقیقات، ما چندین لیست از محبوب‌ترین بازی‌ها را تجزیه و تحلیل کردیم و بر این اساس، لیستی از ۲۸ بازی برتر و سری بازی‌های موجود برای دانلود یا در شرف انتشار در پلتفرم‌های استریم Origin و Steam و همچنین عناوین مستقل از پلتفرم ایجاد کردیم.

در ادامه گفته شده است: علاوه بر این، ما به فعالیت فیشینگ در مورد بازی‌ها، به‌ویژه فعالیت‌های مربوط به مسابقات ورزشی سایبری، بنگاه‌ها، بازارهای بازی و پلتفرم‌های بازی نگاه کردیم و نمونه‌های متعددی از کلاهبرداری‌هایی را یافتیم که گیمرها و طرفداران ورزش‌های الکترونیکی را هدف می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، پنج بازی یا سری بازی‌های برتر رایانه‌های شخصی که به عنوان طعمه در حملاتی که بیشترین تعداد کاربران را هدف قرار می‌دهند، Minecraft، Roblox، Need for Speed، Grand Theft Auto و Call of Duty هستند.

علاوه بر این، در نیمه اول سال ۲۰۲۲، کسپرسکی گفت که افزایش قابل توجهی در تعداد کاربران مورد حمله برنامه‌هایی که می‌توانند اسرار را بدزدند، مشاهده کرده‌اند یعنی با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۱ مواجه هستیم.

در همان دوره، مهاجمان همچنین تلاش‌های خود را برای گسترش Trojan-PSW افزایش دادند و ۷۷ درصد موارد آلوده به بدافزار سرقت مخفی به Trojan-PSW مرتبط بودند.

از نظر انواع تهدیدات، کسپرسکی گفت که چشم‌انداز کلی که گیمرها را تحت تأثیر قرار می‌دهد از سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و دانلودکنندگان نرم‌افزارهای مخرب (۸۸.۵۶ درصد) در صدر فهرست نرم‌افزارهای مخرب و ناخواسته هستند که با استفاده از نام بازی‌های محبوب پخش می‌شوند.

پس از نرم‌افزارهای مخرب، نرم‌افزارهای تبلیغاتی با ۴.۱۹ درصد دانلود در رتبه دوم و تروجان‌ها با ۲.۹۹ درصد در رتبه سوم و اشیاء خطرناک با۰.۸۶ درصد دانلود در رتبه چهارم قرار دارند.

این شرکت امنیت سایبری به گیمرها توصیه کرده است که از احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA)، رمزهای عبور منحصر به فرد و قوی استفاده کنند و همچنین، بازی‌های خود را از فروشگاه‌های معتبر و رسمی دانلود کنند تا از خطر این نرم‌افزارهای مخرب در امان بمانند.

سند تحقیقاتی کسپرسکی تنها موردی نیست که اخیراً تهدیدات سایبری را که صنعت بازی را هدف می‌گیرد، تجزیه و تحلیل می کند. گزارش مشابهی که توسط شرکت امنیت سایبری آکامی منتشر شد، نشان می‌دهد که حملات سایبری در بخش بازی‌ها در سال گذشته ۱۶۷ درصد افزایش یافته است.
مرجع : Info Security Magazine