يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
آغاز تحقیق اروپا درباره تبلیغات گوگل

امنیت سایبری کاربران با تبلیغات گوگل در معرض خطر است

رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا گستره تحقیقشان درباره کسب و کار تبلیغات دیجیتال گوگل را وسیع تر کرده اند.
منبع : خبرگزاری مهر
رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا گستره تحقیقشان درباره کسب و کار تبلیغات دیجیتال گوگل را وسیع تر کرده اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، رگولاتور‌های آنتی تراست اتحادیه اروپا گستره تحقیقشان درباره کسب و کار واحد تبلیغات دیجیتال گوگل را وسیع‌تر کرده‌اند. در همین راستا آن‌ها تحقیق ناظر رقابت پرتغال درباره همین موضوع را نیز برعهده گرفته‌اند.

البته اتحادیه اروپا تحقیق خود را در ژوئن سال گذشته میلادی آغاز کرد، اما «اداره رقابت پرتغال» (AdC) در ماه می ۲۰۲۲ پس از ثبت شکایتی، تحقیق خود را آغاز کرد. AdC اعلام کرد سازمان رقابت اتحادیه اروپا در ۲۷ جولای و با توجه به گستره و تاثیر موضوع مورد بررسی، تحقیق درباره گوگل را برعهده گرفته است.

به گفته ناظر رقابت پرتغالی این تحقیق روی بازار ناشران سرور‌های تبلیغاتی و همچنین بازار پلتفرم‌های بخش عرضه آگهی متمرکز بوده است. این حوزه‌ها به ناشران اجازه می‌دهد فضای مخصوص آگهی در وب سایت‌هایشان را مدیریت کنند و از طریق حراجی یا توافق با آگهی دهندگان، آن را بفروشند.

این سازمان دربیانیه‌ای نوشت: نشانه‌هایی حاکی از آن وجود دارد که گوگل از اطلاعاتی استفاده کرده که رقبایش در حراجی‌های آنلاین آگهی‌ها به آن‌ها دسترسی نداشته‌اند و به این ترتیب، نتیجه فرایند را به نفع خود تغییر داده است. همچنین احتمال دارد این شرکت علاوه بر رفتار‌های محدود کننده هنگام مذاکره با ناشران، توسعه فناوری‌های حراج رقابتی آگهی را نیز محدود کرده باشد.
کد مطلب : 19486
https://aftana.ir/vdch-knz.23nw6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی