پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل در مقابله با محتوای غیر مجاز و ناقض مالکیت معنوی ویدئویی و موسیقیایی جدی‌تر شد و از هفته آینده سایت‌های ناقض کپی رایت در سرچ نمایش داده نمی‌شوند.
گوگل در مقابله با محتوای غیر مجاز و ناقض مالکیت معنوی ویدئویی و موسیقیایی جدی‌تر شد و از هفته آینده سایت‌های ناقض کپی رایت در سرچ نمایش داده نمی‌شوند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، گوگل درصدد اعمال تغییراتی روی موتور جست‌وجوی خود با هدف بهبود بخشیدن نتایج جست‌وجوی مربوط به جستارهای موسیقیایی و ویدئویی است.

این شرکت در نظر دارد تا با اعمال تغییرات جدید، میزان پیشنهاد سایت‌های بدنام (سایت‌هایی که قانون کپی رایت را رعایت نمی‌کنند) مرتبط با این دو حوزه را در زمان سرچ کاربران کمتر نمایش دهد.

گوگل در حقیقت سال ۲۰۱۲ با اعتراض بدنه صنعت فیلم و موسیقی مبنی بر بی‌تمایلی نسبت به قانون کپی رایت (حق مالکیت معنوی)، به این حوزه ورود کرد.

کاترین اویاما مشاور ارشد بخش کپی رایت گوگل در بلاگ رسمی‌اش گفته که از اوت ۲۰۱۲ به سراغ سایت‌هایی رفتیم که بیشترین اخطارها را در زمینه نقض کپی رایت دریافت کردند و از این حیث نمایش آنها را در جست‌وجو محدود کردیم.

وی گفته است که اکنون به سراغ سایت‌هایی بدنام می‌رویم که این کار قطعا از رنک آنها خواهد کاست و تغییر و تحولات بسیاری در نتایج جست‌وجو به ارمغان می‌آورد.

این کار به گفته او از هفته آینده شروع می‌شود.

اویاما در باره اینکه چه سایت‌هایی با اجرای چنین طرحی تنزل مقام می‌دهند یا اینکه تعداد سایت‌های در ارتباط با این طرح چه تعداد است، حرفی نزده است.

همچنان مشخص نیست که الگوریتم گوگل با چه شاخص جدیدی در خواهد افتاد که کلمات کلیدی وارد شده را دقیقا به سایت‌های مجاز مرتبط کند.

توصیه‌ها و مشاوره‌های اوباما منجر به این شد که نسخه جدیدی از "نحوه مقابله گوگل با گزارش‌های نقض کپی رایت" (How Google Fights Piracy report) در سپتامبر ۲۰۱۳ توسعه یابد.

در واقع این کار برای بستن دهان کسانی صورت گرفت که گوگل را در این زمینه فعال نمی‌دانستند.

وی همچنین گفته که گوگل فرمت جدیدی از تبلیغات را تست کرده که امکان نمایش لینک‌هایی روی محتوای موسیقی و ویدئویی مجاز را مهیا می‌سازد.

کد مطلب : 8433
https://aftana.ir/vdcj.teofuqextsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی