جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
یک گزارش تکان دهنده نشان می‌دهد که سایت‌های رسانه‌های اجتماعی از کاربران خود جاسوسی می‌کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
باشگاه خبرنگاران جوان: یک گزارش تکان دهنده نشان می‌دهد که سایت‌های رسانه‌های اجتماعی از کاربران خود جاسوسی می‌کنند.

به گزارش افتانا، رسانه‌های اجتماعی هر حرکت شما را ردیابی و حجم عظیمی از داده‌های شخصی کاربران را بدون اجازه آن‌ها جمع آوری می‌کنند؛ اما برخی از سایت‌ها اطلاعات بیشتری نسبت به سایرین جمع آوری می‌کنند.

گزارش جدیدی که توسط روزنامه انگلیسی دیلی‌میل به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که برنامه TikTok یکی از سایت‌های جمع آوری اطلاعات است، به گونه‌ای که بر اساس مطالعه‌ای که توسط اینترنت انجام شده، اطلاعات بیشتری را نسبت به سایر برنامه‌های رسانه اجتماعی یا خدمات پیام رسانی جمع آوری می‌کند.

اپلیکیشن محبوب اشتراک‌گذاری ویدئو که متعلق به شرکت چینی ByteDance است، بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و TikTok بیش از دو برابر میانگین، ردیاب در کد منبع خود دارد.

ربات TikTok به طور مخفیانه داده‌های کاربران را جمع‌آوری می‌کند تا الگوریتمی را که منبع تغذیه اصلی آن است تنظیم کند. در همین حال، می‌تواند اطلاعاتی درباره وای‌فای و سیم‌کارت کاربر جمع‌آوری کند که نگرانی‌هایی را در مورد نحوه استفاده از این داده‌ها ایجاد می‌کند.

نه تنها TikTok، بلکه Microsoft Teams، Outlook، Instagram، Twitter و Snapchat نیز در بین هشت شرکت از ۲۲ شرکت بزرگی که بیشترین داده را جمع آوری می‌کنند، قرار دارند. در حالی که فیسبوک به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های عدم جاسوسی با رتبه ۱۶ ارزیابی شده است.

شرکت Internet ۲.۰ با استفاده از نرم افزار Malcore خود به هر برنامه امتیازی بر اساس میزان اطلاعات شخصی جمع آوری شده داده که TikTok در مجموع امتیاز ۶۳.۱ را کسب کرد که بالاتر از سایت شبکه روسی VK، رقیب فیس‌بوک است.

بعد از تیک تاک، VK به عنوان دومین شرکت بزرگ اینترنتی روسیه، با ۱۳ ربات و ۲۸ «مجوز خطرناک» که در کد منبع آن فاش شده است، امتیاز ۶۲.۷ را کسب کرد.

سومین اپلیکیشن دارای بیشترین ردیابی، وایبر مسنجر است که بیش از یک میلیارد کاربر داشته و مشخص شد که ۱۱ ردیاب دارد.

اپلیکیشن مایکروسافت تیمز برای تماس‌های کاری گروهی دارای حدود ۴ ردیاب و تعداد زیادی درخواست مجوز بود که در این فهرست امتیاز ۳۸ را دریافت کرده و در رتبه چهارم قرار گرفته است.

سرویس ایمیل Outlook با حدود ۴۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان با ۳۵.۹ و ۷ فالوئر در رتبه پنجم قرار گرفت و پس از آن اینستاگرام، توئیتر، اسنپ چت و لینکدین که همگی حدود ۳۴ امتیاز به دست آوردند، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. برنامه Gmail و وی چت نیز در پایان این فهرست قرار گرفته اند.

یافته‌های این مطالعه در بحبوحه یک مناقشه امنیتی در مورد نحوه استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.
کد مطلب : 20498
https://aftana.ir/vdcc40qi.2bqxo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی