سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 14 May 2024
جالب است ۰
هزینه‌های کسب‌وکارهای مبتنی بر ابر اکنون تبدیل به نگرانی شماره یک شده است.
اختصاصی افتانا: هزینه‌های کسب‌وکارهای مبتنی بر ابر اکنون تبدیل به نگرانی شماره یک شده است.

به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، بر اساس نظرسنجی شرکت بهینه‌سازی خدمات ابری Flexera، علی‌رغم نگرانی‌های فزاینده در مورد هزینه آن‌ها، سرمایه‌گذاری‌های ابری سازمانی در حال افزایش است.

گزارش ۲۰۲۳ «وضعیت ابر» آن که در ماه مارس منتشر شد، اشاره می‌کند که کاهش هزینه‌های ابری به عنوان نگرانی اصلی برای کسب‌وکارهایی که از این فناوری استقبال می‌کنند، از امنیت پیشی گرفته است.

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی این وضعیت طبیعی است، اما Flexera پیش‌بینی می‌کند که تعداد شرکت‌هایی که به سمت رایانش ابری حرکت می‌کنند تنها با بهبود اوضاع افزایش می‌یابد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که AWS ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری مورد علاقه برای کسب‌وکارهای کوچک است که Flexera آن‌ها را به‌عنوان مشاغلی با کمتر از هزار کارمند تعریف می‌کند.

۷۱ درصد از پاسخ دهندگان، خدمات وب آمازون (AWS) را ترجیح می‌دهند، در حالی که ۵۱ درصد مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) را ترجیح می‌دهند. استفاده از پلتفرم ابری گوگل در واقع از ۴۳ درصد به ۲۸ درصد نسبت به سال کذشته کاهش یافته است.

گزارش ۲۰۲۲ Flexera اشاره کرد که نرخ پذیرش آژور در کل برای اولین بار از AWS فراتر رفته است و بنابراین آخرین گزارش نشان‌دهنده رقابت نزدیک بین این دو است. این بار، ۴۷ درصد از پاسخ‌دهندگان عمومی AWS را برای بار کاری خود ترجیح دادند، در حالی که ۴۱ درصد آژور را انتخاب کردند.

نرخ پذیرش اوراکل، آی‌بی‌ام و علی‌بابا رشد کمی داشته است و در نتیجه، به نظر می‌رسد که از نظر بسیاری، راه‌حل‌های ابری سازمانی بسیار رقابتی دو اسبه هستند.

نگرانی‌های امنیتی ابری به طور کامل از بین نرفتند، با این حال، با پیاده‌سازی چند ابری (کسب و کارها که سرمایه‌گذاری‌های ابری خود را روی چندین سرویس و ارائه‌دهنده توزیع می‌کنند) برای تقویت امنیت، همچنان یکی از اجراهای برتر ابر است.

بزرگترین راه حل تنش بین شرکت‌هایی است که در ابر سرمایه‌گذاری می‌کنند تا هزینه راه حل‌های اولیه مانند سرورها را کاهش دهند، در حالی که به هزینه یک پشته ابری توجه دارند.

علی‌رغم شیوع چند ابری، گزارش Flexera در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد که استفاده از چند ابری از سال ۲۰۲۲ تا ۲ درصد کاهش یافته است، در حالی که استفاده از ابر عمومی تک به همان میزان در مدت مشابه افزایش یافته است. بدون پایانی برای رکود مالی، می‌توان با اطمینان فرض کرد که این روند ادامه خواهد داشت.

منبع: Techradar
کد مطلب : 20529
https://aftana.ir/vdchwmni.23nvidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی