پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
کسپرسکی مطرح کرد

تبدیل شدن تلگرام به بازار اصلی هکرها

اختصاصی افتانا
تلگرام این روزها به محل اصلی هکرها برای خرید و فروش انواع تهدیدهای سایبری و آموزشگاه فیشینگ تبدیل شده است.
اختصاصی افتانا: تلگرام این روزها به محل اصلی هکرها برای خرید و فروش انواع تهدیدهای سایبری و آموزشگاه فیشینگ تبدیل شده است.

به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، اگر به‌دنبال خرید یا فروش کیت‌های فیشینگ هستید، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد فیشینگ هستید، یا فقط به‌دنبال ورود داوطلبانه به این میدان هستید، بهترین گزینه این است که در گروه‌های تلگرام کاوش کنید.

این بر اساس گزارش جدیدی از محققان امنیت سایبری کسپرسکی است که ادعا می‌کند پلتفرم پیام‌رسان فوری رمزگذاری شده محبوب تلگرام کاملاً بستر مناسبی برای این گروه خاص از مجرمان سایبری شده است.

محققان می‌گویند که در این لحظه، می‌توان گروه‌های تلگرامی را پیدا کرد که در آن هکرها کیت‌های فیشینگ رایگان همراه با ابزارهای از پیش بسته‌بندی شده ارائه می‌دهند که به تازه واردان اجازه می‌دهد صفحات فیشینگ ایجاد کنند و به عنوان برندهای محبوب ظاهر شوند. همچنین گروه‌هایی وجود دارند که محتوای کیت رایگان فیشینگ و همچنین ایجاد صفحه فیشینگ خودکار در آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

همچنین، یک طرفدار جرایم سایبری می‌تواند به تلگرام رفته و صفحات ممتاز با رابط‌های قابل تنظیم، سیستم‌های ضد ربات، مسدود کردن جغرافیایی، رمزگذاری URL و عناصر مهندسی اجتماعی را بیابد. با این حال، برای این خدمات پریمیوم، می‌توان انتظار پرداخت بین ۱۰ تا ۳۰۰ دلار را داشت.

با این حال، همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود زیرا هکرها همچنین از تلگرام برای فروش داده‌های حساس دزدیده شده (اطلاعات شخصی یا جزئیات بانکی)، ارائه اشتراک‌های فیشینگ به عنوان یک سرویس و ربات‌های رمز عبور یک بار استفاده می‌کنند.

کسپرسکی همچنین جزئیات جالبی را در مورد رمزگذارهای باج‌افزار به عنوان یک سرویس کشف کرد: این کیت داده‌های سرقت شده را حتی برای اپراتورها رمزگذاری می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سازندگان باج‌افزار سهم خود را دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر، حتی جلوی اپراتورهای باج‌افزار برای باج‌گیری، برای داده‌هایی که دزدیده‌اند گرفته می‌شود.

فیشینگ در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های مجرمانه سایبری در جهان است و پس از Business Email Compromise (که به خودی خود نوعی فیشینگ است) و باج‌افزار دوم است، قرار می‌گیرد.

گزارش اخیر Cofense نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ حملات فیشینگ ۵۶۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. گزارش‌های مربوط به فیشینگ اعتباری نیز در سال گذشته ۴۷۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: Techradar
کد مطلب : 20603
https://aftana.ir/vdcaeinu.49nww15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی