چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
جالب است ۰
گوگل خط‌مشی حذف داده‌ها را برای برنامه‌های اندروید اجباری می‌کند.
اختصاصی افتانا: گوگل خط‌مشی حذف داده‌ها را برای برنامه‌های اندروید اجباری می‌کند.

به گزارش افتانا به نقل از اینفوسکیوریتی، گوگل از خط‌مشی جدیدی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی رونمایی کرده است که امکان ایجاد حساب کاربری را فراهم می‌کند. این قانون چنین برنامه‌هایی را موظف می‌کند تا گزینه‌ای برای حذف حساب‌ها و داده‌های مرتبط با آن‌ها در اختیار کاربران قرار دهند.

بتل اتوتی، مدیر ارشد مدیریت محصول در Android App Safety، در یک پست وبلاگی که در روز چهارشنبه منتشر شد، این ویژگی جدید را تشریح کرد و گفت که هدف آن توانمندسازی کاربران با کنترل بیشتر بر داده‌های درون برنامه است.

اتوتی نوشت: برای برنامه‌هایی که ایجاد حساب برنامه را فعال می‌کنند، توسعه‌دهندگان به زودی باید گزینه‌ای برای شروع حذف حساب و داده‌ها از داخل برنامه و آنلاین ارائه دهند. این الزام وب که در فرم ایمنی داده خود پیوند خواهید داد، به ویژه مهم است تا کاربر بتواند بدون نیاز به نصب مجدد یک برنامه، درخواست حذف حساب و داده را بدهد.

وی تصریح کرد که در حالی که بخش ایمنی داده‌های گوگل پلی از قبل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد گزینه‌های حذف داده‌ها را به نمایش بگذارند، این شرکت قصد دارد روشی در دسترس‌تر و ثابت‌تر برای درخواست کاربران ارائه دهد.

اوتوتی توضیح داد: با ایجاد تجربه شهودی‌تر با این خط‌مشی، ما امیدواریم که به کاربران مشترک خود در مورد کنترل‌های داده در دسترس آن‌ها آموزش بهتری بدهیم.

خط‌مشی جدید به این معنی است که وقتی توسعه‌دهندگان درخواست حذف یک حساب را انجام می‌دهند، باید داده‌های مرتبط را نیز حذف کنند.

این ویژگی همچنین به کاربرانی که نمی‌خواهند کل حساب خود را حذف کنند، قادر می‌سازد فقط برخی از انواع داده‌ها مانند تصاویر، ویدیوها یا سابقه را حذف کنند.

اتوتی تصریح کرد که توسعه دهندگانی که به دلایل قانونی (به عنوان مثال، امنیت، جلوگیری از تقلب یا رعایت مقررات) نیاز به حفظ داده‌های خاص دارند، باید این شیوه‌های نگهداری داده‌ها را افشا کنند.

در این پست آمده است: از توسعه‌دهندگان می‌خواهیم تا پاسخ‌های سؤالات حذف داده‌های جدید را در فرم ایمنی داده برنامه شما تا ۷ دسامبر ارسال کنند.

برنامه‌نویسانی که به زمان بیشتری نیاز دارند، می‌توانند تا ۳۱ می ۲۰۲۴ در Play Console درخواست تمدید کنند.

اتوتی در پایان گفت: در اوایل سال آینده، کاربران گوگل پلی شروع به مشاهده تغییرات منعکس شده در فهرست فروشگاه برنامه شما خواهند کرد، از جمله نشان حذف داده‌های تازه‌شده در بخش ایمنی داده و منطقه جدید حذف داده‌ها.

این ویژگی جدید چند ماه پس از انتشار گزارشی که موزیلا در مورد صحت برچسب‌های جدید امنیت داده پلی استور منتشر کرد، ارائه شد.

منبع: Infosecurity
کد مطلب : 20615
https://aftana.ir/vdcdk90x.yt0zf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی