جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
مایکروسافت می‌گوید ویژگی جدیدی را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که حریم خصوصی کاربر و عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد.
مایکروسافت می‌گوید ویژگی جدیدی را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که حریم خصوصی کاربر و عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد.

به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، مایکروسافت در حال کار روی ویژگی جدیدی برای ویندوز ۱۱ است که برای بهبود حریم خصوصی کاربر و عملکرد دستگاه طراحی شده است. این ویژگی «حسگر حضور» نام دارد و به این صورت کار می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد کنترل کنند آیا برنامه‌ها می‌توانند حضورشان را در دستگاه حس کنند یا نه.

همانطور که در اسناد API برای این ویژگی توضیح داده شده است، حسگر حضور نماینده حسگری است که تشخیص می‌دهد کاربر در حال حاضر، غایب است یا با دستگاه خود تعاملی ندارد.

با این ویژگی جدید، کاربران می‌توانند به اپلیکیشن‌های مختلف اجازه دسترسی به این حسگرها یا مسدود کردن آن‌ها را بدهند و بنابراین درک کنند که کاربر در آن زمان چه کاری انجام می‌دهد. در اصل، این یک ویژگی حفظ حریم خصوصی و کنترل است که می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه نیز داشته باشد.

همانطور که توسط غول ردموندی توضیح داده شده است، یکی از کاربردهای عملی این ویژگی قفل کردن خودکار دستگاه‌ها در صورت عدم مراقبت است و احتمال نشت فایل‌های حساس به اشخاص ثالث غیرمجاز را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، با استفاده از حسگر حضور، برنامه‌ها می‌توانند زمان مورد نیاز از شناسایی تا احراز هویت و همچنین زمان غیرضروری صفحه نمایش را کاهش دهند که این به معنای افزایش عمر باتری دستگاه شما است، بنابراین تأثیر مثبتی بر عملکرد دارد.

این ویژگی در حال حاضر در نسخه پیش‌نمایش نسخه ۲۲۶۲۴.۱۶۱۰ ویندوز ۱۱ بتا آزمایش می‌شود که به عنوان به‌روزرسانی KB۵۰۲۵۲۹۹ منتشر شده است.

برای یافتن تنظیمات جدید، کاربران باید به Settings > Privacy & Security > Presence Sensing بروید. به خاطر داشته باشید که همه دستگاه‌ها از این ویژگی جدید پشتیبانی نمی‌کنند. فقط دستگاه‌های دارای حسگر سخت‌افزاری می‌توانند از مزیت ابزار جدید استفاده کنند.

مایکروسافت توضیح می‌دهد: برخی رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۱ دارای حسگر حضور داخلی هستند. اگر رایانه شخصی شما یکی از آن ها را دارد، می توانید هنگام خروج، صفحه نمایش خود را به طور خودکار خاموش کنید و سپس با نزدیک شدن به دستگاه، دستگاه خود را سریع بیدار کنید. این می‌تواند به حفظ امنیت رایانه شما کمک کند، به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک کند و به شما کمک کند سریع‌تر به کار خود بازگردید.

منبع: Techradar
کد مطلب : 20660
https://aftana.ir/vdcdz90x.yt0z96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی