پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
گوگل می‌گوید در سال 2022 از انتشار 1.4 میلیون برنامه مخرب در گوگل پلی جلوگیری کرده و 173 هزار حساب توسعه‌دهنده را مسدود کرده است.
گوگل می‌گوید در سال 2022 از انتشار 1.4 میلیون برنامه مخرب در گوگل پلی جلوگیری کرده و 173 هزار حساب توسعه‌دهنده را بن کرده است.
 
به گزارش افتانا به نقل از سکیوریتی ویک، گوگل، غول اینترنتی جهان می‌گوید خط‌مشی‌های پیشرفته همراه با یادگیری ماشینی و فرآیند بررسی برنامه بهبودیافته به آن کمک کرد تا به‌طور خودکار برنامه‌های مخربی را که خط‌مشی‌های فروشگاه برنامه را نقض می‌کنند، مسدود کند.
 
گوگل می‌گوید طی سه سال گذشته، محافظت‌ها و سیاست‌های سخت‌تر اندروید همراه با آموزش توسعه‌دهندگان منجر به جلوگیری از دسترسی بیش از 500 هزار برنامه به مجوزهای حساس غیرضروری شده است.
 
تقریباً 173 هزار حساب توسعه‌دهنده در سال گذشته به عنوان بخشی از تلاش‌های این غول اینترنتی برای مبارزه با کلاهبرداری از گوگل پلی بن شد.
 
گوگل خاطرنشان می‌کند: «ما برای توسعه‌دهندگان جدید برای پیوستن به اکوسیستم پلی با روش‌های تأیید هویت تلفن، ایمیل، و سایر روش‌های هویتی که به کاهش اکانت‌های مورد استفاده برای انتشار برنامه‌های متخلف کمک می‌کند، بالا بردیم.
 
گوگل از طریق برنامه بهبود امنیت اپلیکیشن (App Security Improvements) خود به توسعه‌دهندگان اندروید کمک کرد تا حدود 500 هزار ضعف در حدود 300 هزار برنامه را برطرف کنند.
 
برای کمک به توسعه‌دهندگان در انتخاب SDK‌های ایمن و قابل‌اعتماد، این شرکت Google Play SDK Index را در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد و به همکاری با ارائه‌دهندگان SDK ادامه می‌دهد تا محصولات خود را بهبود دهند و آن‌ها را با خط‌مشی‌های موجود گوگل پلی و اندروید هماهنگ کنند.
 
برای مبارزه بهتر با تبلیغات تقلبی و مخرب در گوگل پلی، این غول اینترنتی خط مشی تبلیغات خود را برای توسعه‌دهندگان به روز کرد، از جمله جلوگیری از تبلیغات غیرمنتظره تمام صفحه بینابینی.
 
سال گذشته، گوگل همچنین یک «بخش ایمنی داده‌ها» را در پلی استور معرفی کرد تا به کاربران وضوح بیشتری در مورد نحوه جمع‌آوری، محافظت و اشتراک‌گذاری داده‌های برنامه‌ها ارائه دهد.
 
همچنین در سال گذشته، مک‌آفی و ترند مایکرو به App Defense Alliance - که شامل ایزت، گوگل، لوک‌اوت و زیمپریوم می‌شد – به‌عنوان تلاشی با هدف کاهش خطر بدافزارهای مبتنی بر برنامه از طریق اطلاعات مشترک و شناسایی هماهنگ پیوستند.
 
منبع: Security Week
کد مطلب : 20723
https://aftana.ir/vdcds50x.yt0zx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی