جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
مایکروسافت در تلاش است تا یک نسخه متمرکز بر حریم خصوصی هوش مصنوعی ChatGPT را عرضه کند.
مایکروسافت در تلاش است تا یک نسخه متمرکز بر حریم خصوصی هوش مصنوعی ChatGPT را عرضه کند.
 
به گزارش افتانا به نقل از مک رومرز، واحد سرور ابری Azure مایکروسافت قصد دارد نسخه‌ای از ChatGPT را ارائه دهد که روی سرورهای ابری اختصاصی اجرا می‌شود که در آن داده‌ها جدا از سایر مشتریان در یک دوره سه ماهه نگهداری می‌شوند. داده‌های این سرور ایزوله برای حفظ حریم خصوصی با سیستم اصلی ChatGPT ارتباط برقرار نمی‌کند. این سرویس ممکن است 10 برابر بیشتر از آنچه مشتریان در حال حاضر برای استفاده از ChatGPT پرداخت می کنند، هزینه داشته باشد.
 
این اقدام به دنبال جلب توجه کسب‌وکارهایی مانند بانک‌ها، خدمات مالی و مؤسسه‌های بهداشتی است که از پذیرش ChatGPT اجتناب کرده‌اند زیرا می‌ترسند که کارمندان آن‌ها ناخواسته اطلاعات اختصاصی حساس را به چت‌بات ارائه کنند. مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که سامسونگ پس از کشف اینکه کارکنان کد منبع حساسی را در این پلتفرم هوش مصنوعی آپلود کرده‌اند، استفاده کارمندان از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT را ممنوع کرده است. گفته می‌شود که این شرکت نگران است داده‌های ارسال شده به پلتفرم‌های هوش مصنوعی از جمله بینگ و Bard گوگل در نهایت برای سایر کاربران فاش شود.
 
OpenAI قبلاً یک سرویس خصوصی ChatGPT را به مورگان استنلی فروخته است که مایکروسافت را درگیر نمی‌کند. بخش مدیریت ثروت بانک در حال حاضر از این سرویس استفاده می‌کند تا به کارمندان اجازه دهد سؤال بپرسند و محتوای هزاران مورد تحقیقات بازار بانک را تجزیه و تحلیل کند.
 
گفته می‌شود که فروشندگان مایکروسافت در حال حاضر از سازمان‌ها در مورد محصول آتی درخواست‌هایی ارائه کرده‌اند. بسیاری از مشتریان بزرگ، از جمله بانک‌ها، قراردادهایی با Azure دارند که می‌تواند برای متقاعد کردن آن‌ها برای مدیریت امن داده‌هایشان مفید باشد.
 
هفته گذشته، مشخص شد که تلاش‌های سیری و هوش مصنوعی اپل به دلیل ناکارآمدی سازمانی و عدم جاه‌طلبی به‌شدت با مشکل مواجه شده است. ظاهراً بسیاری از کارمندان اپل شرکت را ترک کردند زیرا این شرکت در تصمیم‌گیری بسیار کند بود یا در رویکرد خود به فناوری‌های جدید هوش مصنوعی، از جمله مدل‌های زبان بزرگ که زیربنای چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT هستند، بسیار محافظه‌کار بود.
 
جدیدترین اقدام مایکروسافت ظاهراً اپل را برای ارائه یک چت‌بات هوش مصنوعی متمرکز بر حریم خصوصی در یک محیط محصور جهش کرده است. ظاهراً موضع سازش‌ناپذیر اپل درباره حریم خصوصی و اصرار بر سطح بالایی از کنترل بر محصولات و خدمات خود، چالش‌های قابل توجهی را برای تقویت سیری، دستیار هوشمند اپل و سرمایه‌گذاری این شرکت در فناوری‌های هوش مصنوعی ایجاد کرده است.
 
اپل بر تعداد فزاینده‌ای از عملکردهای Siri برای انجام روی دستگاه فشار آورده است و ظاهراً این شرکت ترجیح می‌دهد پاسخ‌های آن توسط تیمی متشکل از 20 نویسنده از پیش نوشته شود تا اینکه توسط هوش مصنوعی تولید شود تا حفظ حریم خصوصی و کنترل را به حداکثر برساند. این امر ظاهراً شرکت را از رقابت ربات‌های چت هوش مصنوعی کنار گذاشته و به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا اعتبارنامه حریم خصوصی ترجیحی اپل را در عرصه هوش مصنوعی به رخ بکشد.
 
منبع: MacRumors
کد مطلب : 20763
https://aftana.ir/vdchxqni.23nv-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی