جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی از کلاهبرداران اینترنتی با صفحات جعلی متا و گوگل در فیس‌بوک تبلیغ خریده‌اند و بدافزار پخش کرده‌اند.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی از کلاهبرداران اینترنتی با صفحات جعلی متا و گوگل در فیس‌بوک تبلیغ خریده‌اند و بدافزار پخش کرده‌اند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌کرانچ، وجود صفحات جعلی در فیس‌بوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی چیز جدیدی نیست، اما به نظر می‌رسد تعدادی از صفحات تأیید شده فیس‌بوک اخیراً هک شده و بدافزارهای احتمالی را از طریق تبلیغات تأیید شده و خریداری شده از طریق این پلتفرم بین کاربران پخش کرده‌اند.
 
مشاور اجتماعی مت ناوارا ابتدا برخی از تبلیغات را مشاهده کرد و آن‌ها را در توییتر به اشتراک گذاشت. حساب‌های در معرض خطر شامل صفحات رسمی مانند «Meta Ads» و «Meta Ads Manager» هستند. این حساب‌ها لینک‌های مشکوکی را با ده‌ها هزار دنبال‌کننده به اشتراک می‌گذاشتند، اگرچه احتمالاً دسترسی آن‌ها از طریق پست‌های پولی فراتر از آن بوده است.
 
در نمونه‌ای دیگر، یک حساب تأیید شده هک شده با نام «Google AI»، کاربران را به سمت لینک‌های جعلی برای بارد، چت‌بات هوش مصنوعی گوگل، راهنمایی کرد. این حساب قبل از اینکه نام حساب در 29 آوریل هک شود و تغییر کند، به خواننده و بازیگر هندی، خانم پوجا تعلق داشت. این حساب که حداقل برای یک دهه کار می‌کرد، بیش از 7 میلیون دنبال کننده داشت.
 
خوشبختانه فیسبوک حالا به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند نام‌های قبلی اکانت‌ها را ببینند. اما همچنان عجیب است که چگونه بخش تبلیغات متا حاضر به نمایش این تبلیغات شده. درحال‌حاضر همه این صفحه‌های جعلی غیرفعال شده‌اند.
 
متا چندی قبل در گزارشی گفته بود که آمار کلاهبرداری با مضمون هوش مصنوعی افزایش یافته است. ظاهراً خلافکاران از ترند ابزارهای هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT استفاده کرده‌اند تا کاربران را به دانلود بدافزار ترغیب کنند.
 
سخنگوی متا درباره گزارش حاضر می‌گوید: ما منابع زیادی را به شناسایی و پیشگیری از کلاهبرداری و هک اختصاص می‌دهیم. هرچند خیلی از این بهینه‌سازی‌ها به‌سختی قابل مشاهده‌اند (چون باعث می‌شوند تهدید کاربران به حداقل برسد)، کلاهبرداران همیشه سعی می‌کنند تدابیر امنیتی ما را دور بزنند.

منبع: TechCrunch
کد مطلب : 20765
https://aftana.ir/vdcjiae8.uqeymzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی