کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال ممنوع شدن واتس‌اپ در انگلستان

19 ارديبهشت 1402 ساعت 18:00

پس از اینکه پارلمان انگلستان قوانین جدیدی برای فعالیت پیام‌رسان‌ها در این کشور وضع کرد، حالا صحبت از خروج واتس‌اپ از انگلستان پیش آمده است.


پس از اینکه پارلمان انگلستان قوانین جدیدی برای فعالیت پیام‌رسان‌ها در این کشور وضع کرد، حالا صحبت از خروج واتس‌اپ از انگلستان پیش آمده است.
 
به گزارش افتانا به نقل از گاردین، برخی از نمایندگان پارلمانی انگلستان هشدار دادند که ممکن است واتس‌اپ از این کشور ناپدید شود. دلیل آن هم لایحه امنیت آنلاین بریتانیاست؛ لایحه‌ای که بیش از چهار سال در دست نوشته شدن بوده است و نمایندگان بر این باورند که حکومت باید این مسئله را جدی‌تر از قبل در نظر داشته باشد.
 
چارلی فاکس، عضو مجلس بریتانیا گفت: سرویس‌هایی مانند واتس‌اپ ممکن است در صورت مخالفت با این لایحه انگلستان را ترک کنند.
 
این لایحه به حکومت این قدرت را می‌دهد که برای جلوگیری از تروریسم و سوءاستفاده از کودکان، از شرکت‌های فناوری بخواهد تا محتواهای مربوط را ردیابی کنند و اگر شرکتی چنین کاری را انجام ندهد تا 10 درصد از درآمد جهانی‌اش جریمه خواهد شد.
 
این لایحه به این معنی است که آن‌ها باید رمزگذاری سربه‌سر (end-to-end Encryption) را زیر پا بگذارند. رمزگذاری سربه‌سر یک نوع فناوری است که باعث می‌شود کسی جز فرستنده و دریافت‌کننده پیام‌های ارسال شده را نتواند بخواند و به این صورت امنیت اطلاعات بالاتر می‌رود. اکثر پیام‌رسان‌های جهان از جمله واتس‌اپ این ویژگی امنیتی را دارند.
 
یک ائتلاف از پیام‌رسان‌ها شامل واتس‌اپ و سیگنال ماه گذشته در یک نامه، مخالفت خود را با این لایحه مطرح کرده بودند.
 
جواب واتس‌اپ
ویل کتکارت، رئیس واتس‌اپ در جواب نماینده مجلس بریتانیا گفت: 98 درصد از کاربران واتس‌اپ خارج بریتانیا هستند و نمایندگان این کشور از ما می‌خواهند که با این کار امنیت پیام‌رسان خود را کاهش دهیم و این کار می‌تواند 98 درصد از کاربران دیگر را هم تحت تأثیر قرار دهد. ترجیح می‌دهم واتس‌اپ در بریتانیا مسدود شود تا اینکه حریم خصوصی در پیام رمزگذاری شده به خطر بیفتد.
 
منبع: The Guardian


کد مطلب: 20775

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/20775/احتمال-ممنوع-شدن-واتس-اپ-انگلستان

افتانا
  https://www.aftana.ir