پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
جالب است ۰
آمار و ارقام نشان می‌دهد که حمله سایبری به دولت‌ها در ماه‌های ابتدایی سال 2023 رشد چشمگیری داشته است.
آمار و ارقام نشان می‌دهد که حمله سایبری به دولت‌ها در ماه‌های ابتدایی سال 2023 رشد چشمگیری داشته است.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، تحقیقات جدید شرکت امنیتی Surfshark ادعا می‌کند که حملات سایبری علیه سازمان‌های دولتی در حال افزایش است.
 
در مقاله‌ای که اخیراً منتشر شده است، این شرکت 924 حادثه سایبری مهم را که بین سال‌های 2006 و سه ماهه اول 2023 (از جمله سه ماه اول سال جاری) رخ داده است، تجزیه و تحلیل کرد. تجزیه و تحلیل این شرکت نشان داده است که در طول این دوره زمانی، حداقل 722 حمله سایبری، سازمان‌های دولتی را هدف قرار داده‌اند.
 
با این حال، قبل از سال 2020، هر سال، سازمان‌های دولتی به طور متوسط 29 حمله سایبری را گزارش می‌کردند. پس از آن، این تعداد به میانگین سالانه 96 افزایش یافت. تقریباً نیمی از 924 رویداد مهمی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، در سه سال گذشته رخ داده است. اغلب اوقات، عوامل تهدید با مهندسی اجتماعی شروع می‌کنند و با بدافزار یا حملات باج‌افزاری پایان می‌دهند. با این حال، گاهی اوقات آن‌ها در کمپین‌های اطلاعات نادرست نیز شرکت می‌کردند.
 
این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کمپین‌های جاسوسی سایبری نگرانی ویژه‌ای را برای دولت‌ها به وجود آورده است. از سال 2006، 15 درصد از تمام حملات علیه شرکت‌های دولتی کمپین جاسوسی سایبری بوده است. علاوه بر این، از 32 حمله‌ای که در سه ماهه اول امسال رخ داد، 9 مورد آن جاسوسی سایبری بود که تقریباً همان چیزی است که کل سال 2022 داشته است.
 
محققان همچنین ادعا می‌کنند که کمپین‌های جاسوسی سایبری تقریباً به طور انحصاری توسط عوامل تحت حمایت دولت انجام می شود و نشان می‌دهد که جنگ سایبری بین دولت-ملت‌ها در حال افزایش است. آخرین مورد که توسط CSIS اشاره شده است، شامل حمله هکرهای روسی به وب‌سایت مجلس ملی فرانسه است. علاوه بر این، در ماه مارس، یک گروه جاسوسی سایبری ویتنامی در میان چندین عامل تهدید بود که یک آژانس فدرال ایالات متحده را هدف قرار داد.
 
هکرهای اهل کره شمالی، چین و روسیه برخی از فعال‌ترین و ماهرترین گروه‌هایی هستند که در حال حاضر فعال هستند. به عنوان مثال، گروه لازاروس، یک عامل تحت حمایت دولت کره شمالی است که شناخته شده است و کسب‌وکارهای فعال در حوزه ارز دیجیتال را برای جمع‌آوری پول و تأمین مالی عملیات نظامی و دولتی این کشور هدف قرار می‌دهد.
 
اف‌بی‌آی ادعا می‌کند که لازاروس پشت یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های رمزارز تا کنون بوده است. این گروه به شبکه رونین نفوذ کرده و ۶۲۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال مختلف را به سرقت برده است.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20780
https://aftana.ir/vdcgzu9x.ak9z74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی