شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
جالب است ۰
مدیر سابق ByteDance گفت مقامات دولت چین به تمام داده‌های TikTok از جمله اطلاعات ذخیره شده در ایالات متحده دسترسی دارند.
مدیر سابق ByteDance گفت مقامات دولت چین به تمام داده‌های TikTok از جمله اطلاعات ذخیره شده در ایالات متحده دسترسی دارند.
 
به گزارش افتانا به نقل از سکیوریتی ویک، یکی از مدیران سابق اخراج شده از شرکت مادر تیک‌تاک یعنی ByteDance، روز جمعه اتهامات زیادی را علیه این شبکه اجتماعی مطرح کرد؛ از جمله اینکه تیک‌تاک محتوای رقبایی مانند اینستاگرام و اسنپ‌چت را به سرقت برده و با سرکوب یا تبلیغ محتوای مطلوب به عنوان یک «ابزار تبلیغاتی» در جهت منفع دولت چین عمل کرده است.
 
این ادعاها در شکایت روز جمعه توسط یینتائو یو، رئیس مهندسی عملیات ByteDance در ایالات متحده از آگوست ۲۰۱۷ تا نوامبر ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از یک شکایت فسخ نادرست در اوایل این ماه در دادگاه عالی سانفرانسیسکو مطرح شد. یو ادعا می‌کند که به دلیل افشای «رفتار نادرست» که در شرکت دیده بود، اخراج شد.
 
در این شکایت، یو مدعی است که دولت چین کار ByteDance را از داخل دفتر مرکزی خود در پکن زیر نظر داشته و راهنمایی‌هایی را برای پیشبرد «ارزش‌های اصلی کمونیستی» ارائه کرده است.
 
یو گفت که مقامات دولتی این توانایی را دارند که نسخه چینی برنامه‌های ByteDance را مسدود کنند و دسترسی به تمام داده‌های شرکت از جمله اطلاعات ذخیره شده در ایالات متحده را حفظ کنند.
 
ByteDance نسبت به این ادعاها هیچ واکنشی نشان نداد.
 
این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که تیک‌تاک، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه اجتماعی در ایالات متحده در واشنگتن و برخی از ایالت‌ها در مورد اینکه آیا می‌تواند داده‌های آمریکایی را از دولت چین در امان نگه دارد یا خیر، تحت نظارت شدید قرار دارد. دولت بایدن تهدید کرده است که اگر صاحبان چینی آن، سهام خود را نفروشند، این اپلیکیشن را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.
 
تیک‌تاک معتقد است که هرگز داده‌های کاربران ایالات متحده را به دولت چین نداده است و اگر از او خواسته شود، این کار را نمی‌کند. این رسانه اجتماعی در تلاش برای جلوگیری از ممنوعیت، می‌خواهد اطلاعات کاربران ایالات متحده را در سرورهایی که توسط Oracle، غول نرم‌افزاری جهان اداره می‌شوند، ذخیره کند.
 
در بخش دیگری که توجه را جلب کرده است، یو ادعا می‌کند که مشاهده کرده است ByteDance محتوایی را تبلیغ می‌کند که بیانگر نفرت از ژاپن در Douyin، نسخه چینی تیک‌تاک است. در زمان دیگری، او گفت که این شرکت محتوایی را که حمایت از اعتراضات در هنگ کنگ را نشان می‌داد و در عین حال محتوایی را که انتقاد از اعتراضات را بیان می‌کرد، تبلیغ می‌کرد.
 
یو گفت ByteDance نرم‌افزاری را توسعه داده است که محتوای کاربر را بدون اجازه از وب‌سایت‌های رقبا حذف می‌کند. او ادعا می‌کند که این شرکت پس از آن محتوا را در وب‌سایت‌های خود - از جمله تیک‌تاک - بازنشر می‌کند تا تعامل بیشتر کاربران را جلب کند.
 
یو گفت یکی از مدیران تیک‌تاک که مسئول الگوریتم برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو بود، نگرانی‌های او را برطرف کرد. در برخی مواقع، یو گفت که این شرکت برنامه را اصلاح کرده است، اما همچنان به جمع‌آوری داده‌های کاربران آمریکایی در خارج از کشور ادامه می‌دهد.
 
مدیر اجرایی سابق همچنین ادعا می‌کند که این شرکت کاربران جعلی را برای تقویت معیارهای تعامل خود از جمله با برنامه‌ریزی آن‌ها برای لایک کردن و دنبال کردن حساب‌های واقعی ایجاد کرده است.
 
یو به دنبال خسارت تنبیهی، درآمدهای از دست رفته و ۲۲۰ هزار سهام ByteDance است که تا زمان اخراجش به او واگذار نشده بود.
 
منبع: Security Week
کد مطلب : 20805
https://aftana.ir/vdcenv8w.jh877i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی