دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
مجرمان سایبری با سوءاستفاده از هیجان به وجود آمده برای انتشار انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو» دامی برای علاقه‌مندان به این فیلم پهن کردند.
مجرمان سایبری با سوءاستفاده از هیجان به وجود آمده برای انتشار انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو» دامی برای علاقه‌مندان به این فیلم پهن کردند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو» توجه بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم و بازی را به خود جلب کرده است و حالا که نسخه دیجیتال این فیلم در وب‌سایت‌ها منتشر شده است، برخی از وب‌سایت‌ها نیز نسخه قاچاق آن را در فضای مجازی آپلود کرده‌اند، اما نباید اینگونه نسخه‌ها را دانلود کرد چراکه نه تنها از نظر اخلاقی و قانونی درست نیست، بلکه ممکن است سیستم خودتان را به تروجان آلوده کنید.
 
محققان امنیت سایبری از Reason Labs ادعا می‌کنند که چندین تروجان را پیدا کرده‌اند که به‌جای نسخه HD این فیلم جدید دانلود شده‌اند و این تروجان‌ها مرورگر و موتور جستجوی قربانی را هایجک می‌کنند و داده‌های حساس را از نقاط پایانی سرقت می‌کنند.
 
این تروجان‌ها نام خاصی ندارند، اما محققان می‌گویند که آن‌ها سود مادی را برای مهاجمان به ارمغان می‌آورند. اگر قربانی بدافزار را نصب کند، موتور جستجوی پیش‌فرض او تغییر می‌کند، بنابراین وقتی درخواستی را در مرورگر تایپ می‌کند، به وب‌سایت دیگری منتقل می‌شود و احتمالاً تبلیغاتی برای آن‌ها ارائه می‌شود که مهاجمان از آن سود می‌برند.
 
محققان گفتند این تروجان‌ها اطلاعات حساس دستگاه‌های در معرض خطر را نیز سرقت می‌کنند، اما توضیح دقیقی ندادند که این فرآیند چگونه پیش می‌رود، سرورهای C2 کجا هستند، یا چگونه داده‌ها ارسال و استخراج می‌شوند.
 
Reason Labs می گوید که تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مشتریانش گزارش داده‌اند که با این تروجان‌ها هدف قرار گرفته‌اند. از این رو، محققان به این نتیجه رسیدند که اگر مصرف‌کنندگان بی‌شماری را در نظر بگیریم که مشتریان Reason Labs نیستند، تعداد قربانیان احتمالی به میلیون‌ها نفر می‌رسد.
 
محققان همچنین اعلام نکردند که فایل‌های مخرب ممکن است از چه منبعی به سیستم قربانیان فرستاده شود. تا اینجای کار، می‌توانید آن‌ها را از طریق نام فایل‌هایشان که عبارتند از «super mario bros moviehd.exe» و «super mario bros moviecam.exe» شناسایی کنید.
 
مجرمان سایبری به سوءاستفاده از رویدادهای پرطرفدار برای پیشبرد اهداف پلید خود معروف هستند. جام جهانی، بازی‌های المپیک، سوپربول، همه‌گیری کووید-19 تنها برخی از رویدادهای جهانی هستند که آن‌ها برای تلاش و توزیع بدافزار در بین مردم استفاده کرده‌اند. در این مورد خاص، بهترین راه برای محافظت از دستگاه‌های خود این است که مطمئن شوید که فقط از منابع قانونی به محتوا دسترسی دارید.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20821
https://aftana.ir/vdccs4qi.2bqxi8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی