کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکایت توییتر از مایکروسافت به دلیل نقض داده‌ها

30 ارديبهشت 1402 ساعت 16:30

توییتر طی نامه‌ای به مایکروسافت اعلام کرد که مایکروسافت توافق خود برای استفاده از داده‌های این شبکه اجتماعی را نقض کرده است.


توییتر طی نامه‌ای به مایکروسافت اعلام کرد که مایکروسافت توافق خود برای استفاده از داده‌های این شبکه اجتماعی را نقض کرده است.
 
به گزارش افتانا به نقل از ورج، الکس اسپیرو، وکیل شخصی ایلان ماسک، نامه‌ای از طرف توییتر به ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت ارسال کرد که مایکروسافت را به نقض توافق توسعه‌دهندگان توییتر متهم کرد. اسپیرو در این نامه ادعا می‌کند که مایکروسافت ممکن است مفاد قرارداد توسعه‌دهندگان توییتر را برای مدت طولانی نقض کرده باشد.
 
تا مدتی پیش، مایکروسافت APIهای توییتر را در برخی از محصولات خود استفاده می‌کرد. نامه توییتر ادعا می‌کند که مایکروسافت هشت برنامه جداگانه API توییتر را با محصولاتی مانند Xbox، بینگ و پلتفرم تبلیغاتی خود یکپارچه کرده است، اما در ماه آوریل شروع به پشتیبانی از این APIها کرده است.
 
بر اساس این نامه، نمونه‌هایی از نقض توافق‌نامه توسعه‌دهنده توییتر توسط مایکروسافت شامل استفاده از API برای «استفاده‌ها و مقاصد غیرمجاز» و عدم اطلاع‌رسانی مایکروسافت به توییتر می‌شود. با ادعای اینکه توافق آن‌ها مستلزم همکاری کامل مایکروسافت است، نامه اسپیرو درخواست «ممیزی انطباق» برای هر یک از هشت برنامه تا آوریل 2023 می‌کند. این درخواست از مایکروسافت اطلاعات گسترده‌ای در مورد هر یک از برنامه‌ها و نحوه استفاده از داده‌های توییتر دارد که همگی تا 7 ژوئن ارائه شده است.
 
در نامه اسپیرو به هیچ گونه اقدام قانونی در حال انتظار اشاره‌ای نشده است. با این حال، در ماه آوریل، ماسک قبلاً مایکروسافت را تهدید به شکایت کرده بود زیرا مایکروسافت به‌طور غیرقانونی با استفاده از داده‌های توییتر آموزش داده است که این ادعا ظاهراً به داده‌هایی اشاره می‌کند که برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ مورد استفاده در چت‌بات‌هایی مانند بینگ مایکروسافت و ChatGPT استفاده می‌شوند. شرکت‌های دیگر برای تلاش و بهره‌مندی از آموزش این مدل‌ها، رویکردهای کمتر شدیدتری اتخاذ کرده‌اند. به عنوان مثال، Reddit اخیراً تغییرات API را برای کسب درآمد بهتر از داده‌های خود اعلام کرده است.
 
نامه اسپیرو به مایکروسافت را در ادامه مشاهده می‌کنید:
صفحه اول نامه اسپیرو به مایکروسافت
 
صفحه دوم نامه اسپیرو به مایکروسافت
 
صفحه سوم نامه اسپیرو به مایکروسافت
 
منبع: The Verge


کد مطلب: 20832

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/20832/شکایت-توییتر-مایکروسافت-دلیل-نقض-داده-ها

افتانا
  https://www.aftana.ir