جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
چندین ChatGPT رایگان که در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور وجود دارند، فیک هستند و برای کلاهبرداری منتشر شده‌اند.
چندین ChatGPT رایگان که در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور وجود دارند، فیک هستند و برای کلاهبرداری منتشر شده‌اند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، توسعه‌دهندگان بی‌پروا از شوق چت‌بات هوش مصنوعی برای فریب مردم از پولی که به سختی به دست آورده‌اند، استفاده می‌کنند و جالب اینجاست که این کار هم جواب می‌دهد.
 
محققان امنیت سایبری از Sophos فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل گوگل و اپل را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و چندین برنامه جعلی ChatGPT پیدا کرده‌اند که از طریق اقدامات مشکوک، کاربران را مجبور به خرید اشتراک در یک سرویس می‌کند.
 
یکی از این توسعه‌دهندگان تنها در یک ماه بیش از یک میلیون دلار درآمد از این طریق کسب کرده است.
 
در حالی که این برنامه‌ها ویروس یا بدافزار نیستند یعنی دستگاه را از بین نمی‌برند یا اطلاعات را سرقت نمی‌کنند، اما سعی می‌کنند قربانیان را وادار به پرداخت هزینه کنند. این برنامه‌ها ادعا می کنند که عملکرد ChatGPT (که اساسا یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است) را ارائه می‌دهند و یک نسخه آزمایشی رایگان (یا یک مدل رایگان با تبلیغات) و یک مدل اشتراک پولی را به صورت همزمان ارائه می‌دهند. مدل رایگان یا به شدت محدود است (مثلاً برای سه روز در دسترس است) یا آنقدر پنجره‌های تبلیغاتی دارد که به سادگی غیرقابل استفاده است.
 
اشتراک نسخه پولی از ۱۰ دلار در ماه تا ۳۰۰ دلار در سال متغیر است. تا کنون، برخی از توسعه‌دهندگان در ماه مارس ۱۰ هزار دلار درآمد داشته‌اند. سایرین در همان بازه زمانی بیش از یک میلیون پول جمع کردند.
 
بدترین قسمت این است که استفاده از ChatGPT رایگان است. از سوی دیگر، برنامه‌ها اغلب ضعیف نوشته شده‌اند و حتی بدتر از آن پیاده‌سازی می‌شوند، به این معنی که برنامه‌ها گاهی اوقات حتی آنطور که در نظر گرفته شده عمل نمی‌کنند، صرف نظر از اینکه کاربر برای نسخه پریمیوم پول پرداخت کرده است یا خیر.
 
به گفته محققان Sophos، ترفند این پلتفرم‌ها این است که مردم را وادار به خرید اشتراک در این سرویس کنند و سپس فراموش کنند که اشتراک خریداری کرده‌اند یا فکر کنند که می‌توانند با حذف نصب برنامه، اشتراک را لغو کنند. جعل کردن نقدها و نظرات برنامه‌های دیگر و همچنین افزایش تعداد دانلودها نیز بخشی از عملیات فریب توسعه‌دهندگان این برنامه‌هاست.
 
تاکنون، Sophos پنج برنامه از این قبیل را هم در پلی استور و هم در اپ استور پیدا کرده و آن‌ها را به صاحبان مربوطه گزارش کرده است. کاربرانی که قبلاً چنین برنامه‌هایی را دانلود کرده‌اند باید دستورالعمل‌های فروشندگان خود را در مورد نحوه اشتراک دنبال کنند زیرا صرفاً حذف برنامه اشتراک را لغو نمی‌کند.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20834
https://aftana.ir/vdcgt79x.ak9zw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی