کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جایزه 10 میلیون دلاری دولت آمریکا برای دستگیری هکر روس

31 ارديبهشت 1402 ساعت 14:00

دولت آمریکا یک جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعات مربوط به یک مرد روسی متهم به حمله باج‌افزاری به زیرساخت‌های حیاتی در نظر گرفته است.


دولت آمریکا یک جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعات مربوط به یک مرد روسی متهم به حمله باج‌افزاری به زیرساخت‌های حیاتی در نظر گرفته است.
 
به گزارش افتانا به نقل از سکیوریتی ویک، میخائیل پاولوویچ ماتویف، یک تبعه روسیه 30 ساله، توسط وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به اتهام نقش داشتن در حملات متعدد باج‌افزاری از جمله حملاتی که زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهد، متهم شده است.
 
ماتویف - که به صورت آنلاین با نام‌های Wazawaka، m1x، Boriselcin و Uhodiransomwar شناخته می‌شود، به توطئه برای انتقال درخواست‌های باج، توطئه برای آسیب رساندن به رایانه‌های محافظت‌شده و آسیب رساندن عمدی به رایانه‌های محافظت‌شده متهم شده است.
 
او با حکم بیش از 20 سال زندان روبه‌رو است، اما بعید است که به این زودی‌ها دستگیر و محکوم شود زیرا تصور می‌شود او در روسیه زندگی می‌کند. در حالی که به نظر می‌رسید همکاری مجری قانون بین روسیه و آمریکا قبل از شروع جنگ اوکراین در حال بهبود است، بعید است روسیه با توجه به روابط فعلی آن‌ها مجرمان سایبری را به ایالات متحده تحویل دهد.
 
به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، ماتویف به چندین عملیات بزرگ باج‌افزار از جمله LockBit، Hive و Babuk وابسته بوده است. گفته می‌شود که او و سایر اعضای این عملیات هزاران نهاد را در ایالات متحده و جاهای دیگر از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، خطوط هوایی، مشاغل، مجری قانون و سایر سازمان‌های دولتی هدف قرار داده‌اند.
 
نمونه‌های مشخصی که مقامات به اشتراک گذاشته‌اند عبارتند از حمله LockBit به بخش پلیس شهرستان پاسائیک نیوجرسی، حمله Hive به یک سازمان مراقبت‌های بهداشتی در مرسر نیوجرسی و حمله Babuk به اداره پلیس متروپولیتن واشنگتن دی‌سی.
 
دادستان‌ها خاطرنشان کردند که سه عملیات باج‌افزاری که ماتویف در آن شرکت داشت، 400 میلیون دلار از قربانیان خود طلب کرده است و گمان می‌رود که آن‌ها تا 200 میلیون دلار دریافت کرده‌اند.
 
ماتویف در اوایل سال 2022 شناسایی شد. در آگوست 2022، او مصاحبه ای با رسانه The Record انجام داد که در آن - با استفاده از نام واقعی خود – فعالیت‌های هک خود را شرح داد.
 
علاوه بر اتهامات وارده به وی، ماتویف به فهرست افراد تحت تعقیب اف‌بی‌آی اضافه شده است و وزارت خزانه‌داری نیز تحریم هایی را علیه وی اعلام کرده است.
 
عملیات باج‌افزار LockBit همچنان بسیار فعال است، اما Hive توسط مجریان قانون منقرض شده است.
 
اف‌بی‌آی، ماتویف را یکی از «توسعه دهندگان/ مدیران پشت باج‌افزار گونه Babuk» توصیف کرد.
 
منبع: Security Week


کد مطلب: 20839

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/20839/جایزه-10-میلیون-دلاری-دولت-آمریکا-دستگیری-هکر-روس

افتانا
  https://www.aftana.ir