کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیسکو مطرح کرد:

سخت‌تر شدن مقابله با حملات فیشینگ هوش مصنوعی

1 خرداد 1402 ساعت 10:00

شرکت سیسکو اعلام کرد که مقابله با حملات فیشینگ طراحی شده توسط نرم‌افزارهای هوش مصنوعی به مراتب سخت‌تر از حملات فیشینگ عادی است.


شرکت سیسکو اعلام کرد که مقابله با حملات فیشینگ طراحی شده توسط نرم‌افزارهای هوش مصنوعی به مراتب سخت‌تر از حملات فیشینگ عادی است.
 
به گزارش افتانا به نقل از بلومبرگ، شرکت سیسکو سیستمز هشدار داد که نرم‌افزار هوش مصنوعی مانند ChatGPT ، شناسایی تلاش‌های فیشینگ را بسیار سخت‌تر می‌کند و همین مسئله شرکت‌ها را ملزم می‌کند از شیوه‌های دفاعی جدیدی علیه آن‌ها استفاده کنند.
 
حدود 80 درصد از دسترسی غیرقانونی به سیستم‌های رایانه‌ای از طریق حملات فیشینگ انجام می‌شود، جایی که هکرها ایمیل یا پیام‌هایی را برای افرادی ارسال می‌کنند که امیدوارند آن‌ها را فریب دهند تا یک لینک مخرب را باز کنند.
 
به گفته جیتو پاتل، رئیس بخش امنیت و همکاری سیسکو ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به سرعت آن پیام‌ها را سفارشی‌سازی کنند و افراد بیشتری را به سمت تله‌های گسترده شده توسط هکرها بکشانند.
 
او طی یک جلسه توجیهی در سانفرانسیسکو که میزبان کنفرانس RSA بود، گفت: حملات سفارشی‌تر خواهند شد.
 
تا به حال، شناسایی ایمیل‌های فیشینگ نسبتاً آسان بوده است زیرا برای گیرندگان شخصی طراحی نشده بودند. آن‌ها اغلب دارای اشتباهات املایی و یا دیگر نوع اشتباهات بودند. با نسل جدید حملات، حساب کردن روی کاربران انسانی برای تشخیص این نوع حمله سخت‌تر خواهد بود و خطر قطع شدن شبکه و تلاش‌های اخاذی را افزایش می‌دهد.
 
پاتل گفت: راه‌حل این است که داده‌های ترافیک اینترنت را به سرعت غربال کنیم و الگوهایی را شناسایی کنیم که نشان می‌دهد اتفاق بدی در شرف وقوع است یا به تازگی اتفاق افتاده است. سیسکو این را یک فرصت می‌بیند. او گفت که این شرکت که بازار تجهیزات شبکه را رهبری می‌کند، می‌تواند از موقعیت خود برای تجزیه و تحلیل جریان داده‌ها استفاده کند.
 
این پیشنهادی است که سیسکو در گذشته به مشتریان ارائه کرده است، اما به نظر می‌رسد اکنون بهتر از آن استفاده کند.
 
او گفت: امنیت یک بازی داده است. هرچه داده‌های بیشتری داشته باشید، تشخیص ناهنجاری بهتری خواهید داشت.

منبع: Bloomberg


کد مطلب: 20843

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/20843/سخت-تر-شدن-مقابله-حملات-فیشینگ-هوش-مصنوعی

افتانا
  https://www.aftana.ir